Annalect en Motivaction vieren 20-jarige samenwerking
Deze maand vieren data- en analyticsbureau Annalect – onderdeel van OmnicomMediaGroep – en Motivaction hun 20-jarige samenwerking. Gezamenlijk lanceren beide bureaus deze zomer een nieuwe methode om de effectiviteit van online campagnes te meten. Motivaction voert al 20 jaar op wekelijkse basis campagne-effectmetingen uit. In die periode werden ruim 400.000 inwoners van Nederland ondervraagd en…
Feeddex en Duitse CX-specialist moveXM bundelen krachten
Feeddex en dochteronderneming 5-sterrenspecialist zijn overgenomen door de internationale customer experience-specialist moveXM. Bij Feeddex en moveXM werken vanaf nu zo’n 100 professionals aan het verbeteren van de klant- en medewerkersbeleving van meer dan 2000 ondernemingen. De overname is volgens Holger von Seherr-Thoss, CEO van moveXM, een strategische stap in de missie om bijzondere CX-oplossingen te…
René Zeedijk benoemd tot bestuurslid NMO
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft René Zeedijk (52) benoemd tot nieuw bestuurslid. Hij neemt zitting namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX). Zeedijk is sinds 2022 adjunct-directeur Digital Sales & Head of SIM Advertising bij DPG Media. René Zeedijk was in het verleden actief als commercieel directeur bij Radio 538 en Talpa Radio. In 2008 stapte…
Ruigrok-round table: de kracht van inclusief onderzoek
Op het MIE van 13 en 14 maart was Ruigrok, in de persoon van Jesca Dembinski, verantwoordelijk voor de round tables over inclusief onderzoek. Sessies die goed werden ontvangen, zo goed dat er een online herhaling komt. Jesca blikt erop terug en nodigt je uit voor de volgende meeting. Veel van mijn blogs gaan over…
Ladies of Data viert vijfjarig bestaan met evenement
Op 16 april 2024 vindt de vijfde editie plaats van het evenement ‘Ladies of Data’. Plaats van handeling: JADS Mariënburg, ‘s-Hertogenbosch. Ladies of Data heeft zich sinds de lancering opgeworpen als een platform dat vrouwen in de data-science-sector samenbrengt en ondersteunt. Ladies of Data is een jaarlijks evenement dat vrouwen in data-science samenbrengt voor kennisuitwisseling…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing
Kom naar de Education Day, een sessie exclusief voor docentleden en in onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA. Thema: Data Strategy & Data Driven Marketing. Een niet te missen middagprogramma op 18 oktober a.s. van 14.00 tot 16.35 uur (met borrel na). Gratis voor D&IN-leden! Programma 14.00 – 14. 10 uur |…
Van welke marktonderzoektermen moeten we af?
De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…
Afspraken nodig bij aansturen medewerkers via Al
Binnen bedrijven en organisaties moeten werkgevers en werknemers in gesprek over de inzet van AI en data bij het aansturen van medewerkers. Dat is de conclusie van het rapport ‘Eigen ritme of algoritme’ van TNO en het Rathenau Instituut. Algoritmisch management is een fenomeen dat vooral bekend is in de platformeconomie waar werknemers vaak worden…
OpenAI wil dit jaar GPT-5-lanceren
ChatGPT-maker OpenAI is van plan om dit jaar nog de nieuwste versie GPT te lanceren, versie 5. De gratis versie van ChatGPT draait op GPT-3.5 en zou zijn getraind op ongeveer 175 miljard parameters, GPT-4 op 100 biljoen. ChatGPT-5 zou rond de zomer live moeten gaan, hoewel veiligheidstests de lancering kunnen vertragen. Waarschijnlijk wil…
DVJ Insights ontvangt tweede FD Gazelle Internationaal
DVJ Insights heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de FD Gazelle International ontvangen. Deze prijs is bedoeld voor bedrijven die een consistente internationale groei laten zien, en die een jaarlijkse groei hebben van minimaal 25% in het buitenland. Verder dien je ook een FD Gazelle voor de binnenlandse markt te hebben behaald. De nominatielijst bevatte…
JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
Afgelopen donderdag lanceerde de buitenreclamebranche ‘BRO Next’. Een nieuw bereiksonderzoek, onder toezicht van JIC BRO tot stand gekomen. Daarmee krijgen Out of Home-exploitanten, adverteerders en mediabureaus gedetailleerd inzicht in het bereik van ruim 57.500 reclameobjecten van de tien deelnemende exploitanten. BRO Next kent een groot aantal verbeteringen ten opzichte van het vorige buitenreclame-onderzoek. Het meest…
NMO publiceert Mediatrends 2023
Onlangs publiceerde het Nationaal Media Onderzoek (NMO) de derde editie van NMO Mediatrends. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. NMO Mediatrends vormt ook de basis voor de samenstelling van de doelgroepen in de onderzoeken waar panels worden gebruikt (kijken, luisteren en online). Voor deze derde…