Bluefield neemt Totta over: Er is behoefte aan een alles onder 1 dak-formule
A little while ago, Bluefield consisted of five different companies’. Dit staat op de site van Bluefield dat onlangs liet weten vier bedrijven te hebben overgenomen: Totta Research, Totta data lab, Immense en Link Design. Daarmee groeide het in één klap van 20 naar ruim 100 medewerkers.
Bill Marshall, Unilever, over insight en foresight
Merken die vroegtijdig inspelen op culturele veranderingen hebben een flinke streep voor op de concurrentie. Desondanks onderschatten we de kracht van cultural foresight, vindt Bill Marshall, Unilever’s Global Head of Human and Cultural Futures. ‘Foresight is allereerst een manier van denken, geen methode of proces.’
Duurzaamheid is bij alle partijen wel geland: boosting voor een betere wereld
Reint Jan Renes is een aanstekelijk verteller. Hij is verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam (HVA), waaraan hij sinds mei 2019 als lector ‘Psychologie voor een Duurzame Stad’ is verbonden. Focus van zijn onderzoek ligt op de bereidheid van gedragsverandering van mensen om zo bij te dragen aan een duurzamer Nederland.
Analytics als product: Geen organisatie meer zonder datafundament
Vanuit haar achtergrond als softwareontwikkelaar voor Autodesk kweekte Prolet Miteva een ware passie voor data. In Utrecht op het Digital Analytics Congres van 8 oktober vertelt ze waarom organisaties heel anders over analytics moeten gaan denken.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Fempowerment volgens Laure van Ravensberg: Women in Analytics delen kennis
Vrouwen en nog eens vrouwen. Op het podium van het Digital Analytics Congres op 8 oktober 2019 stonden uitsluitend vrouwelijke sprekers. Dat is o.a. te danken aan Women in Analytics, de vanuit Amerika overgewaaide vrouwencommunity waarmee de congresorganisatie samenwerking zocht.
We zijn erg van de praktische vertaling
Ze waren alle drie genomineerd voor Young Talent van het jaar 2019 bij de MOAwards, een goede reden om ze een aantal vragen voor te leggen. Milou Ehrismann (Underlined), Jan Aarts (DVJ Insights) en Pauline van der Wel (Ipsos) over het gratis delen van kennis, geestdodende surveys en verschuivende rollen. Op 12 juni 2019 werd Pauline uitgeroepen tot winnaar.
Bekroonde SIRE-Campagne voor jongens heeft effect
Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE.
De meerwaarde van psychologisch inzicht
Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.
Scenario thinking geeft focus: creativiteit in business
Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.
Data maken foodprofessionals succesvoller: zorg dat de chef vooral bezig kan zijn met de klant
Als marktleider in de horecagroothandel kan Bidfood niet meer zonder datagestuurd werken. Door de voordelen ervan te demonstreren, lieten de afdelingen online sales- en marketing ook de rest van het bedrijf warmlopen voor data.
De Swapfiets is een tweewieler waarop je altijd kunt rekenen
Het straatbeeld van de grootste steden in Nederland wordt gedomineerd door een ongekende hoeveelheid fietsen. De fiets is immers het ideale vervoersmiddel in een stad. De staat van die tweewielers is evenwel veelal discutabel.

