Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Jonge Nederlanders bereid te overbieden op huis

Maar liefst 20 procent van de jonge Nederlanders is bereid te overbieden op een huis, ook al kunnen ze voor dat bedrag geen extra lening krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van hypotheekadviseur Viisi, uitgevoerd door Panelwizard, onder 1.013 Nederlanders tussen de 22 en 35.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Consument kijkt meer video on demand

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Onderzoek | 12 juni 2019
12 juni 2019

Nauwelijks omzetgroei detailhandel

De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel.

Onderzoek | 12 juni 2019
12 juni 2019

Nederlanders over het klimaat

In de zomer van 2018 heeft Motivaction in opdracht van Climate Neutral Group (CNG) een onderzoek uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders met betrekking tot het koopgedrag en het klimaat. Het onderzoek ging in op de kennis en houding van het Nederlandse publiek ten opzichte van klimaatverandering en de invloed hiervan op ons koopgedrag.

Onderzoek | 12 juni 2019
12 juni 2019

Eigen organisatie is moeilijk te veranderen

Meer dan een derde van alle medewerkers in Nederland vindt dat de eigen organisatie onvoldoende in staat is om te veranderen. Dat blijkt uit de ‘Nationale Benchmark Verandervermogen 2018’ van adviesbureau Business Fitscan, gebaseerd op onderzoek van RenM|Matrix onder 1.500 werknemers in Nederland – topmanagers, leidinggevenden en medewerkers – uit verschillende sectoren.

Onderzoek | 11 juni 2019
11 juni 2019

Amazon sterkste merk wereldwijd in de Top 100 BrandZ

Terwijl veel traditionele merken te lijden hebben, groeien ‘netwerk brands’ juist flink. Tech-merken passeren de grens van $ 1 biljoen in merkwaarde. Shell is het enige Nederlandse merk op de ranglijst. Dit jaar staat het bedrijf op nummer 65, daarmee daalt Shell twee plekken ten opzichte van 2018.

Onderzoek | 11 juni 2019
11 juni 2019

Jongeren kijken meer televisie

De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 81⁄2 uur aan media. Het grootste deel van de mediatijd wordt besteed aan het kijken van video, 184 minuten per dag.

Onderzoek | 03 juni 2019
03 juni 2019

Veel kiezersbewegingen in laatste dagen voor de verkiezingen

Een nameting die I&O Research direct na verkiezingsdag heeft uitgevoerd toont dat de peiling niet onnauwkeurig was, maar dat er in de laatste dagen voor 23 mei nog veel veranderde in de kiezersvoorkeuren.

Onderzoek | 03 juni 2019
03 juni 2019

Helft Nederlanders is positief over eigen financiële situatie

Ongeveer de helft van de Nederlanders bestempelt hun financiële situatie als goed tot zeer goed. Dit blijkt uit de Monitor financieel gedrag van Wijzer in geldzaken, uitgevoerd door Motivaction.

Onderzoek | 29 mei 2019
29 mei 2019

Onderweg met kinderen in de auto

DirectResearch heeft in opdracht van Qontent Matters en Nationale Nederlanden een onderzoek gedaan naar het gedrag van ouders met jonge kinderen tijdens het autorijden. Waar sommige ouders een ritje met de kinderen als een leuke en positieve bezigheid zien, levert het andere ouders veel stress op.

Onderzoek | 28 mei 2019
28 mei 2019

Gemeenten Utrecht en Zoetermeer starten met De Tweede Mening!

Afgelopen week zijn de gemeente Utrecht en gemeente Zoetermeer, in samenwerking met Totta, gestart met de pilot van De Tweede Mening. De Tweede Mening is een online inwonerspanel waar besluiten uit het sociaal domein (WMO, Werk & Inkomen, jeugdzorg, etc.) worden voorgelegd aan inwoners van beide gemeenten.

Onderzoek | 27 mei 2019
27 mei 2019

Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag

In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen. Beïnvloedt een influencer zijn of haar volgers in dezelfde mate als een magazine zijn lezers?

Ook de laatste bytes ontvangen?