Onderzoek | 18 juli 2019
18 juli 2019

Kiezers positiever over kabinet-Rutte III, mede dankzij akkoorden

Het kabinet-Rutte III kan – als het om de kiezersgunst gaat – spreken van een relatieve goede eindsprint in het parlementaire jaar 2018-2019. De tevredenheid over het kabinet-Rutte III neemt wederom toe en het oordeel over Klimaat- en Pensioenakkoord is relatief positief. Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research.

Onderzoek | 03 juli 2019
03 juli 2019

1 op de 3 Nederlanders op Instagram

Het jaarlijkse What’s Happening Online van Ruigrok NetPanel laat zien dat ook dit jaar het gebruik van Instagram sterk gegroeid is. 1 op de 3 Nederlanders is actief op dit sociale medium. Sinds 2013 is het gebruik van ervan zelfs verdrievoudigd. Hiermee staat Instagram in onze top 4 van meest gebruikte online netwerken, naast Whatsapp, Facebook en Messenger.

Onderzoek | 01 juli 2019
01 juli 2019

Nederlander voor behoud veenweidelandschap

Driekwart van de Nederlanders vindt het belangrijk dat de veenweidegebieden worden behouden. Omdat het cultuurhistorisch landschap met koeien in de wei bij Nederland hoort, het belangrijk is voor boeren, maar ook om te recreëren.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

MetrixLab MSS US Bartender Influencer Study

Patrón scoops top slot for second year as Most Often Recommended Spirit Brand in 2018. MetrixLab Most Often Recommended Brand Awards (MORBA) are based on recommendations of over 10,000 US bartenders.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Festivalbezoekers last van gehoor

Buitenfestivals zijn mateloos populair, ondanks het feit dat meer dan de helft (57 procent) van de bezoekers aangeeft na afloop last van het gehoor te hebben. Van de ondervraagden in de leeftijdscategorie 15-24 jaar heeft 20 procent zelfs vaak last van het gehoor.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Consumenten kennen niet altijd mogelijkheden slimme apparaten

In opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft Kantar een enquête uitgevoerd naar het kennisniveau van consumenten van IoT-apparaten.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Wat vinden mensen van het vrijetijdsaanbod?

Voor de vierde keer is het draagvlak en de waardering voor alle cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen gemeten per provincie. Dit Vrije Tijd Merkenonderzoek is met de Universiteit van Amsterdam ontwikkeld.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Generatie Z world changers

In een drietal whitepapers neemt bureau YoungWorks Generatie Z, geboren tussen 2000 en 2015, onder de loep. Deel 1 gaat in op de invloed van digitalisering op Generatie Z. Generatie Z is de eerste generatie die geen wereld zonder internet kent.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Jonge Nederlanders bereid te overbieden op huis

Maar liefst 20 procent van de jonge Nederlanders is bereid te overbieden op een huis, ook al kunnen ze voor dat bedrag geen extra lening krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van hypotheekadviseur Viisi, uitgevoerd door Panelwizard, onder 1.013 Nederlanders tussen de 22 en 35.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Consument kijkt meer video on demand

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Onderzoek | 12 juni 2019
12 juni 2019

Nauwelijks omzetgroei detailhandel

De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel.

Onderzoek | 12 juni 2019
12 juni 2019

Nederlanders over het klimaat

In de zomer van 2018 heeft Motivaction in opdracht van Climate Neutral Group (CNG) een onderzoek uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders met betrekking tot het koopgedrag en het klimaat. Het onderzoek ging in op de kennis en houding van het Nederlandse publiek ten opzichte van klimaatverandering en de invloed hiervan op ons koopgedrag.

Ook de laatste bytes ontvangen?