Onderzoek | 30 april 2019
30 april 2019

Nederlands Verplaatsingspanel

Kantar, DAT.Mobility en Mobidot lanceren op eigen initiatief het Nederlands Verplaatsingspanel (NVP) en creëren hiermee samen een unieke, grootschalige informatiebron over mobiliteit, verplaatsingsgedrag, motieven en achtergrondkenmerken van Nederlanders.

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Duidelijke kloof tussen merkbelofte en customer experience

Kantar heeft een grootscheeps onderzoek in Nederland uitgevoerd naar wat men CX+ noemt: Kantar vroeg bijna 3.300 Nederlanders niet alleen naar hun verwachtingen van bancaire dienstverleners maar ook naar hun daadwerkelijke klantervaringen.

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Ouderen wachten met aanpassen woning

Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen. 

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019

Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!

Onderzoek | 17 april 2019
17 april 2019

MWM2 Panelevaluatie: veel vertrouwen in privacy 

Deelnemers aan een Research Panel hebben er veel vertrouwen in dat er bij een panel goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zijn niet alle privacyregels bij de deelnemers aan een panel even goed bekend.

Onderzoek | 10 april 2019
10 april 2019

CBS beoordeelt informatie van Mezuro positief

Het CBS heeft de mobiliteits- en verblijfinformatie van Mezuro – marktleider op het gebied van mobiliteitsmetingen – beoordeeld. Vanuit enkele grote Nederlandse gemeenten (G7) was deze vraag aan Mezuro en het CBS gesteld.

Onderzoek | 10 april 2019
10 april 2019

Snelst stijgende retailmerken

Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.

Onderzoek | 03 april 2019
03 april 2019

Podcasts populair onder jongeren

2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.

Onderzoek | 03 april 2019
03 april 2019

Vijf miljoen Nederlandse consumenten shoppen online over de grens

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland. Samen gaven zij € 880 miljoen uit bij buitenlandse webshops. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Onderzoek | 02 april 2019
02 april 2019

De rol van de Chief Digital Officer verandert

De rol van de chief digital officer is sinds enkele jaren aan het veranderen. Dit heeft vooral te maken met de impact van big data en de opkomst van artificial intelligence.

Onderzoek | 01 april 2019
01 april 2019

Search Automation toepassen in het MKB

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen.

Onderzoek | 01 april 2019
01 april 2019

Gebruik beeldschermen beïnvloedt slaapkwaliteit

Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft aan niet tevreden te zijn met hun slaapkwaliteit, maar neemt hiervoor geen maatregelen. 

Ook de laatste bytes ontvangen?