Out-of-Home zet Category Entry Points (CEPs) in beweging
Sky Radio wil groeien in de categorie ‘radio luisteren op werk’ en daarmee ’the listening at work station’ zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out-of-Home.
Consument kritisch over duurzaamheid bij bedrijven
De Nederlandse consument is kritisch over de duurzame inspanningen van bedrijven. Driekwart van de consumenten vindt dat bedrijven positief moeten bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen. Slechts 29% vindt echter dat bedrijven dit ook echt doen.
De bezorgde burger bestaat niet
Kiezers van Forum voor Democratie, de PVV en de SP zijn pessimistischer dan kiezers van andere partijen – zowel over hun eigen toekomst als over de toekomst van Nederland. Maar de aanhangers van die drie populistische partijen maken zich zorgen om verschillende dingen. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos.
Supermarktketens laten kansen liggen
Grootgrutters laten kansen liggen bij Nieuwe Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. Bijna een kwart van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders doet de meeste boodschappen in een etnische winkel.
Toename VPN-gebruik sinds invoering sleepwet
Steeds meer consumenten lijken zich bewust van hun online privacy en de risico’s die ze daarbij lopen. Ze maken tijdens het internetten namelijk steeds vaker gebruik van een VPN-verbinding, een Virtual Private Network. Dit en meer blijkt uit onderzoek van VPNGids.nl.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Emotionele impact van DOOH onderzocht met biometrische onderzoekstechniek
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons – die bovendien ook nog intensiever is. Dat resulteert vervolgens in een hogere merkherkenning.
Politieke barometer: Algemene Beschouwingen hebben weinig effect
In de laatste Politieke Barometer van Ipsos is er vooral stabiliteit te zien. Alleen bij de PVV (+ 2 zetels), D66 (+ 2 zetels) en bij de Partij voor de Dieren (-2 zetels) zijn noemenswaardige verschuivingen ten opzichte van de vorige peiling op te merken.
Draagvlakmonitor: krijgsmacht krijgt een ruime voldoende
De Nederlandse bevolking geeft Defensie in het 1e halfjaar van 2019 het rapportcijfer 7,1. Dit blijkt uit de gepubliceerde halfjaarlijkse Draagvlakmonitor van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Defensie.
Nederlanders op zoek naar balans in smartphone gebruik
Recent onderzoek van Ruigrok NetPanel laat zien dat veel Nederlanders worstelen met hun smartphonegebruik. Enerzijds is de smartphone heel nuttig en voor velen zelfs onmisbaar. Anderzijds zorgt de smartphone ook voor irritaties en frustratie. Veel Nederlanders zoeken manieren om hier mee om te gaan.
Hogere respons bij inkorten en vereenvoudigen vragenlijst: pilot in drie GGD-regio's
Drie GGD’s en I&O Research onderzochten het effect van een verkorte en vereenvoudigde vragenlijst op de hoogte en samenstelling van de respons. Doel: handvatten bieden voor de aanpak van de Gezondheidsmonitor die GGD’s in Nederland in 2020 gaan uitvoeren onder volwassenen en ouderen.
In gesprek met de virtuele assistent
De overgang naar een digitale communicatieomgeving heeft de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren drastisch veranderd. Gecombineerd met voortdurende ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie en verwante technologieën, is deze nieuwe (digitale) communicatieomgeving vruchtbare grond voor de opkomst van geautomatiseerde communicatie tussen merken en consumenten via conversational agents.
Nederlandse vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in hoger management
Dat blijkt ook uit Kantar Inclusion Index. Nederland scoort met 60% relatief goed als het gaat om ‘inclusion & diversity’ op de werkvloer. Canada voert de Kantar Inclusion Index aan, op de voet gevolgd door de VS.

