Focus op gelijke onderwijskansen broodnodig
In Nederland hebben leerlingen op scholen in achterstandswijken het beduidend moeilijker dan leerlingen die onderwijs genieten in reguliere wijken. 93% van de leerkrachten signaleert vaak kinderen met problemen op school, terwijl dit in reguliere wijken 59% is.
Het gebruik van de peilingen van Peil.nl in de Peilingwijzer
Politicoloog en universitair docent Tom Louwerse, samensteller van de de Peilingwijzer, een wetenschappelijk onderzoeksproject, reageert op de reactie van Maurice de Hond om het vrije gebruik van de peilingen van Peil.nl aan banden te leggen.
Nederlanders bewust bezig met duurzame energie
Nederlanders zijn steeds bewuster bezig met duurzame warmte in huis, blijkt uit onderzoek dat DirectResearch in opdracht van Vattenfall heeft uitgevoerd. Met het oog op een gasvrij Nederland, kiest ruim een derde voor aansluiting op een warmtenet als alternatief voor aardgas.
Marktonderzoek in de beweegzorg
Marketing – en marktonderzoek – in de zorg is een relatief nieuw domein. Iets wat weggelegd is voor in eerste instantie de grotere instellingen, als ziekenhuizen en regionale ouderen- of geestelijke gezondheidszorg.
Nederlands Verplaatsingspanel
Kantar, DAT.Mobility en Mobidot lanceren op eigen initiatief het Nederlands Verplaatsingspanel (NVP) en creëren hiermee samen een unieke, grootschalige informatiebron over mobiliteit, verplaatsingsgedrag, motieven en achtergrondkenmerken van Nederlanders.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Duidelijke kloof tussen merkbelofte en customer experience
Kantar heeft een grootscheeps onderzoek in Nederland uitgevoerd naar wat men CX+ noemt: Kantar vroeg bijna 3.300 Nederlanders niet alleen naar hun verwachtingen van bancaire dienstverleners maar ook naar hun daadwerkelijke klantervaringen.
Ouderen wachten met aanpassen woning
Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen.
Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019
Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!
MWM2 Panelevaluatie: veel vertrouwen in privacy
Deelnemers aan een Research Panel hebben er veel vertrouwen in dat er bij een panel goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zijn niet alle privacyregels bij de deelnemers aan een panel even goed bekend.
CBS beoordeelt informatie van Mezuro positief
Het CBS heeft de mobiliteits- en verblijfinformatie van Mezuro – marktleider op het gebied van mobiliteitsmetingen – beoordeeld. Vanuit enkele grote Nederlandse gemeenten (G7) was deze vraag aan Mezuro en het CBS gesteld.
Snelst stijgende retailmerken
Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.
Podcasts populair onder jongeren
2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.