Onderzoek | 08 mei 2019
08 mei 2019

Focus op gelijke onderwijskansen broodnodig

In Nederland hebben leerlingen op scholen in achterstandswijken het beduidend moeilijker dan leerlingen die onderwijs genieten in reguliere wijken. 93% van de leerkrachten signaleert vaak kinderen met problemen op school, terwijl dit in reguliere wijken 59% is.

Onderzoek | 02 mei 2019
02 mei 2019

Het gebruik van de peilingen van Peil.nl in de Peilingwijzer

Politicoloog en universitair docent Tom Louwerse, samensteller van de de Peilingwijzer, een wetenschappelijk onderzoeksproject, reageert op de reactie van Maurice de Hond om het vrije gebruik van de peilingen van Peil.nl aan banden te leggen.

Onderzoek | 01 mei 2019
01 mei 2019

Nederlanders bewust bezig met duurzame energie

Nederlanders zijn steeds bewuster bezig met duurzame warmte in huis, blijkt uit onderzoek dat DirectResearch in opdracht van Vattenfall heeft uitgevoerd. Met het oog op een gasvrij Nederland, kiest ruim een derde voor aansluiting op een warmtenet als alternatief voor aardgas.

Onderzoek | 30 april 2019
30 april 2019

Marktonderzoek in de beweegzorg

Marketing – en marktonderzoek – in de zorg is een relatief nieuw domein. Iets wat weggelegd is voor in eerste instantie de grotere instellingen, als ziekenhuizen en regionale ouderen- of geestelijke gezondheidszorg.

Onderzoek | 30 april 2019
30 april 2019

Nederlands Verplaatsingspanel

Kantar, DAT.Mobility en Mobidot lanceren op eigen initiatief het Nederlands Verplaatsingspanel (NVP) en creëren hiermee samen een unieke, grootschalige informatiebron over mobiliteit, verplaatsingsgedrag, motieven en achtergrondkenmerken van Nederlanders.

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Duidelijke kloof tussen merkbelofte en customer experience

Kantar heeft een grootscheeps onderzoek in Nederland uitgevoerd naar wat men CX+ noemt: Kantar vroeg bijna 3.300 Nederlanders niet alleen naar hun verwachtingen van bancaire dienstverleners maar ook naar hun daadwerkelijke klantervaringen.

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Ouderen wachten met aanpassen woning

Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen. 

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019

Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!

Onderzoek | 17 april 2019
17 april 2019

MWM2 Panelevaluatie: veel vertrouwen in privacy 

Deelnemers aan een Research Panel hebben er veel vertrouwen in dat er bij een panel goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zijn niet alle privacyregels bij de deelnemers aan een panel even goed bekend.

Onderzoek | 10 april 2019
10 april 2019

CBS beoordeelt informatie van Mezuro positief

Het CBS heeft de mobiliteits- en verblijfinformatie van Mezuro – marktleider op het gebied van mobiliteitsmetingen – beoordeeld. Vanuit enkele grote Nederlandse gemeenten (G7) was deze vraag aan Mezuro en het CBS gesteld.

Onderzoek | 10 april 2019
10 april 2019

Snelst stijgende retailmerken

Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.

Onderzoek | 03 april 2019
03 april 2019

Podcasts populair onder jongeren

2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.

Ook de laatste bytes ontvangen?