Rogier Smulders zal per 1 september 2021 de directie van Markteffect versterken. In de functie van COO zal hij samen met huidig Commercieel Directeur Boj Nefkens (CCO) de tweekoppige directie gaan vormen. Oprichters Edgar de Beule en Hesam Fahimi nemen meer afstand van de dagelijkse gang van zaken.
Rogier Smulders, afkomstig van GfK, was jarenlang verantwoordelijk voor verschillende afdelingen en operaties in de onderzoekswereld. Hij zal binnen Markteffect eindverantwoordelijk zijn voor de operations van de research-, data online- en data offline-afdelingen.
Met de komst van Smulders wil Markteffect vorm geven aan de nieuwe fase waarin het bedrijf terecht is gekomen. Oprichter Edgar de Beule zegt erg blij te zijn met de komst van Smulders:
‘Dit jaar is de groei in een stroomversnelling gekomen. Zo verwachten we in 2021 maar liefst een omzetgroei van 45%. De kennis en ervaring die Rogier meebrengt, gecombineerd met de commerciële slagkracht van Boj, gaat ervoor zorgen dat we deze groei op gezonde wijze kunnen voortzetten. Het proces om Markteffect onafhankelijk van Hesam en mijzelf te laten opereren, is al een tijd geleden in gang gezet en komt met deze aanstelling in een versnelling.’