33ste MARUG Conference op 26 april

Door Jan Roekens | 07-04-2022

Op 26 april a.s. vindt in Groningen, in Martini Plaza, de 33ste MARUG Conference plaats. Het thema is ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’. De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studentenmarketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele marketeers bezocht. MOA-leden krijgen korting op toegangsprijs.

We leven momenteel in een tsunami van non-stop content, zeggen de organisatoren van de Conference. Er wordt elke dag meer content gepubliceerd dan mensen kunnen consumeren. De overvloed aan content, ook wel de content-shock genoemd, maakt dat consumenten hun aandacht selectiever en zorgvuldiger moeten verdelen. Aandacht is een schaars goed geworden. Marketeers staan voor de vraag hoe nog op te vallen. De focus moet liggen op het creëren van een menselijke connectie. Aandacht krijgen door aandacht te geven; dat is de basis van mensgerichte marketing.

Act human

Gedurende de dag zijn er vier lezingen. De eerste is van Jelle Bouma, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen, die verder ingaat op het thema. Daarna komt Glenn Cornelisse, co-founder van het bedrijf achter het populaire drankje STËLZ. Hij vertelt hoe STËLZ binnen korte tijd de markt heeft veroverd. De derde spreker is Laura Staal van L’Oréal. Zij behandelt het subthema ‘Act Human’ en ze vertelt hoe belangrijk het is om connectie aan te gaan met de klant. De dag wordt afgesloten met een keynote over het subthema ‘Know your Purpose’. Bart van Kuijk, werkzaam als directeur communicatie & fondsenwerving bij Amnesty International, gaat in op het belang van een goede doelstelling binnen een bedrijf.

Robotics

Op de dag worden ook twee workshops gehouden. Ze worden georganiseerd door Brainpink en het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen.
Brainpink vertelt over het gebruik en effect van recruitmentmarketing. De andere workshop gaat over consumentengedrag en robotics.

Informatie en inschrijven

Het programma begint om 10.15 uur (inloop vanaf 9.30 uur) en duurt tot 17.00 uur (met borrel na).

Als u zich inschrijft via MIE of MOA is de toegangsprijs €119 excl. (in plaats van €199 excl). Schrijf in via de website met de code ‘MIE’ om te profiteren van de korting. Voor het complete programma en verdere informatie, zie de website.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?