Kantar en Subak bundelen hun krachten in Kantar’s iLab Innovation Challenge om met behulp van big data en in samenwerking met andere partijen milieuproblemen aan te pakken. Het bureau richt zich daartoe tot AI-innovators, datawetenschappers, ondernemers en academici.
Kantar roept in samenwerking met klimaattechnologiebedrijf Subak innovators, start-ups, scale-ups, datawetenschappers en de academische wereld op om deel te nemen aan Kantar’s iLab Innovation Challenge. De wedstrijd is bedoeld om baanbrekende manieren te vinden waarmee consumentenmerken hun duurzaamheidsverplichtingen kunnen waarmaken – van het ontwikkelen van milieuvriendelijke producten tot het ontwerpen en evalueren van creatieve advertenties t.b.v. duurzaamheid.
Deelnemers hebben toegang tot meerdere gegevensbronnen, zoals Subak’s Catalogue, Kantar’s Worldpanel Who Cares Who Does en sociale media.
Het prijzenfonds omvat 140.000 dollar, waarvan 30.000 uit geldprijzen bestaat en 85.000 dollar uit diensten van Kantar, zoals toegang tot data, waaronder het Kantar’s Who Cares, Who Does 2022-rapport. De winnaar ontvangt ook een eenjarige licentie voor de Kantar Global Monitor en adviestijd van Subak.
De challenge richt zich op het ontwerpen van oplossingen voor een van de volgende zeven bedrijfstakken: mobiliteit, consumententechnologie, FMCG, financiële diensten, mode en kleding, detailhandel en energie. De wedstrijdregels staan hier. Deelnemers kunnen tot 16-december voorstellen indienen.