Kantar blikt in het zojuist verschenen rapport Media Trends & Predictions 2023 vooruit op de ontwikkelingen in de media-industrie. Aan bod komen zaken als de toekomst van het kijken, de impact van inflatie en de evolutie van datagebruik. Het rapport is gratis te downloaden.
Het Media Trends & Predictions 2023-rapport is gebaseerd op data en meningen van experts en schetst de kansen en risico’s voor de media-industrie in 2023.
In het rapport ligt de focus op vijf thema’s:
- De toekomst van kijken: Of het nu gaat om omroepen of video-on-demand aanbieders: bedrijven in de wereld van streaming benaderen de toekomst met een breed scala aan strategieën.
- De impact van inflatie: nu de wereldwijde prijsstijgingen de consumentenuitgaven en advertentiekosten beïnvloeden, is het slim gebruiken van data en inzicht essentieel om de campagneplanning en het rendement van het mediabudget te optimaliseren.
- De evolutie van datagebruik als basis voor je mediastrategie. Van post-cookie-oplossingen tot betere campagneplanningen: data is de basis. Maar de manier waarop merken het gebruiken om hun publiek te bereiken verandert.
- Ontwikkelingen in mediatechnologieën: 2023 zal een groot aantal nieuwe en potentiële technologische ontwikkelingen brengen. Maar het is belangrijk om je niet te verliezen in de hype
- De reis naar klimaatneutraal: Het terugbrengen van de CO2-voetafdruk van de media- en reclame industrie is dé zakelijke uitdaging en kans van deze tijd.