Op donderdag 15 december organiseert SWOCC het event ‘Medewerkers als Merkdragers’, waarbij tevens de nieuwste en gelijknamige SWOCC-publicatie 86 wordt gelanceerd. Het event en de boeklancering vinden plaats bij CREA aan de Nieuwe Achtergracht 170 in Amsterdam. Tijdens het event presenteert auteur Joost Verhoeven de bevindingen uit zijn publicatie en delen verschillende praktijksprekers hun expertise over bedrijfscultuur, employer branding en organisatiestructuur.
Het programma van ‘Medewerkers als Merkdragers’ ziet er als volgt uit:
14.30 – Welkom door Lotte Willemsen (Directeur SWOCC)
14.35 – 15.05 uur Joost Verhoeven (Universiteit Tilburg) – Internal Branding vanuit een wetenschappelijk perspectief
Joost Verhoeven trapt de middag af met de belangrijkste bevindingen uit de recent verschenen SWOCC-publicatie Medewerkers als merkdragers. Hij gaat in op de twee vragen die centraal staan in deze publicatie: ‘Hoe raken medewerkers betrokken bij het merk?’ En ‘Hoe kun je medewerkers activeren?’.
15.05 – 15.25 uur Wendy Eelsing (De Volksbank)
De bank wil bankieren met een menselijke maat. Onderdeel daarvan is een nieuwe, agile manier van werken en een organisatiestructuur die daarbij past. Hoe bereik je ruim 3.000 collega’s op afstand, informeer je ze en maak je ze enthousiast voor de vernieuwde strategie?
15.25 – 15.45 uur Geeske te Gussinklo (Daders) – Hoe kun je eigenaarschapscultuur creëren?
Waar kun je een eigenaarschapscultuur aan herkennen? En wat kun je als organisatie en leidinggevende doen om een eigenaarschapscultuur te creëren? En waarom zou je dit willen? Antwoorden en praktische tips!
16.00 – 16.20 uur Bea Aarnoutse (Proof) – Employee alignment & employer branding
Organisaties van de toekomst weten zich aan te passen aan een veranderende context, en daarom zetten zij hun medewerkers op één. Veranderingen zijn namelijk alleen succesvol als medewerkers geïnformeerd, gemotiveerd en geëquipeerd zijn.
16.20 – 16.40 uur Marc van Eck (New Growth Strategies) – Medewerkers als bron voor winst en verlies in de markt
Medewerkers maken in toenemende mate de merkbeleving waar voor klanten. Juist als de producten en diensten steeds meer op elkaar gaan lijken, kan de merkservice en -beleving het verschil maken. Hierdoor neemt de strategische waarde van internal branding alleen maar toe en is het definitief een must have in plaats van een nice to have.
16.40 – 17.00 Paneldiscussie
Meer informatie en inschrijven: SWOCC presenteert: Medewerkers als Merkdragers – SWOCC