Personeelskrapte in marktonderzoekland – en de oplossingen
De arbeidsmarkt staat al enige tijd behoorlijk onder druk. Dat geldt ook in sterke mate voor de marktonderzoekbranche. Waar is deze krapte door ontstaan? Wat zijn de verwachtingen voor de komende jaren? En hoe is deze krapte op te lossen? In een whitepaper geeft Ewout Witte van Marketing Intelligence Network antwoorden op deze vragen. En dat doet hij zowel vanuit marktontwikkelingen als vanuit zijn persoonlijke ervaring.
Lees de whitepaper hier.
Marketing Intelligence Network is Kennispartner van Daily Data Bytes
Auteur: Geplaatst door de redactie, -
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Registreer gratis voor het symposium Topic of the Year 2024
Altijd al meer willen weten over praktisch relevant en academisch vernieuwend onderzoek? En dan ook nog in het kader van het D&IN Topic of the Year 2024? Kom dan op donderdag 23 mei naar House of Watt in Amsterdam waar het gaat om ‘Sustainable marketing and consumer behavior’. Voor het symposium is een inspirerend middagprogramma samengesteld….
De kracht van AI – de visie van Human8
Sinds de lancering van ChatGPT ondergaat de sector grote veranderingen. Organisaties zoals ESOMAR, MRS en D&IN hebben werkgroepen opgericht om de rol van AI in marktonderzoek te verkennen. Ook op MIE 24 in maart stond het onderwerp centraal, met onder andere een bijdrage van Human8. Het bureau schreef er een blog over. Zijn we op…
Consumentengedrag – het prijskaartje voorbij
Naast het tastbare prijskaartje laten consumenten hun oordeel ook bepalen door minder tastbare ‘valuta’s’. Dat is de stelling van Hunter Thurman, president van Alpha-Diver, die erover schrijft op Greenbook. Consumenten zijn bereid om drempels te nemen als de beloning maar aanlokkelijk genoeg is. Daarom moeten marketeers niet alleen kijken naar die drempels, maar zich ook…