‘The evaluation of research incentives’ op MIE’23

Door Jan Roekens | 18-04-2023

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk tijdens MIE’23 de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Vandaag de schijnwerper op Nick Stals, CEO/Founder van Yesty. Hij gaat het hebben over The Evaluation of incentives: what will the future bring?

MIE’23 vroeg hem naar de kernboodschap van de lezing. Nick Stals (foto): ‘We willen de aanwezigen meer vertellen over de trends op het gebied van incentives voor onderzoek. Welke stimulansen zijn er en wat zijn de voor- en nadelen. Wat is de impact op KPI’s, zoals kosten en panelbehoud. We willen ook onze gedachten delen over de toekomst van incentives voor respondenten.’ Werving en behoud van respondenten en panelleden zijn erg belangrijk, zegt Stals. ‘En ook de kosten die gemoeid zijn met incentives; dat is voor veel onderzoekbureaus en panelbeheerders essentieel om te weten.’ Hoe ziet hij de toekomst van het vak? ‘Technologie zal een grotere rol gaan spelen. Ongetwijfeld zal AI worden ingezet om onderzoekers te helpen. Naast ‘vragen’ denk ik dat ‘automatisch observeren’ gemeengoed wordt.’

De presentatie van Nick Stals is op 10 mei om 11.15 uur.  

Topics

Naast deze en andere keynotes zijn er volop bijdragen van bureaus en bedrijven over data, research en insights, met een duidelijke nadruk op de praktijk. Topics zijn onder andere Advanced analytics | Algorithm & standards | Analytic tools | Artificial Intelligence | Byron Sharp’s visie | Brand purpose | Change management | CRO Customer Journey | Dashboarding Datavisualisatie | Digital & Web analytics GenZ | Marketing Mix ROI | Neuromarketing | Privacy & Protection (AVG) | Social media analytics I The Science of Data & Analytics I Up Next in CX/UX.

 

Samen met marketeers, data-scientists, digital analisten, data-professionals, insights-professionals, data-driven marketeers, researchers en strategen word je in twee dagen volledig bijgespijkerd over alle nieuwe ontwikkelingen in het vak.

 

Meer informatie en inschrijven op: Marketing Insights Event (MIE)

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?