De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) streeft ernaar om haar dienstverlening aan te laten sluiten bij de behoeften van de ondernemer. Om inzicht te krijgen in de behoeften van de ondernemer, wil RVO verschillende instrumenten inzetten, waaronder een klantenpanel. Dat werd aanbesteed, en verschillende marktonderzoeksbureaus schreven er zich voor in. MWM2 kwam als winnaar uit de bus.
RVO stimuleert ondernemers die bijdragen aan de transitie van klimaat- en energie, de overgang naar een duurzaam landbouw- en voedselsysteem en de verandering naar een toekomstbestendige en digitale economie. Dit doet RVO door middel van subsidies, het vinden van zakenpartners, vergaren van kennis en het voldoen aan wet- en regelgeving. Het doel is om ondernemers te stimuleren een bijdrage te leveren aan de maatschappelijke opgaven waar Nederland voor staat. RVO streeft ook naar een klantenpanel en de ambitie is om de verhoudingen in het panel gelijk te trekken en te zorgen dat er een evenwichtige afspiegeling is van de ondernemers die gebruikmaken van de dienstverlening van RVO. MWM2 won, na aanbesteding door RVO, de opdracht om een panel op te zetten.
MWM2 zegt verheugd te zijn dat het kan helpen om de ambities van RVO te verwezenlijken met de inzet van haar klantenpanel, inclusief het adviseren over en uitvoeren van onderzoeken, de rapportage daarvan en het creëren van een specifiek portal voor de panelleden. ‘Met deze gunning mogen wij alweer een grote overheidsinstantie van een eigen researchpanel voorzien. Een panel is een zeer geschikt instrument om snel en verantwoord inzichten bij je doelgroep op te halen. Wij kijken uit naar een hele mooie samenwerking met RVO en we zijn vastbesloten om hen te helpen met het verwezenlijken van hun doelstellingen’, aldus managing director van MWM2 Andy Hut.