DDMA en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan samenwerken bij de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen en toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen.
In een éénjarige, Engelstalige, multidisciplinaire masteropleiding worden jaarlijks ruim 60 studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt, met vakken als Emerging Technology, Digital Marketing Strategy en Business Ethics. DDMA en HvA vinden elkaar in de gezamenlijke behoefte om talenten en organisaties met elkaar te verbinden en het curriculum nog beter te laten aansluiten op de praktijk.
De samenwerking wil voordelen bieden voor zowel DDMA-leden als studenten van de masteropleiding Digital Driven Business. Leden van DDMA hebben de mogelijkheid om toe te treden tot een speciale adviesraad van de opleiding met als doel HvA te adviseren over het curriculum en de inhoud van het lesprogramma. Daarnaast kunnen studenten bij de vakken Data Science en Emerging Technologies aan de slag met casussen van DDMA-leden. Leden treden hierbij ook op als mentor voor studenten. Zo kunnen organisaties uit de achterban van DDMA direct contact leggen met jong talent en hen te begeleiden bij het ontwikkelen van de benodigde vaardigheden en kennis voor de data-driven marketingsector. Als laatste voegen DDMA en HvA een aantal relevante gastcolleges en bedrijfsbezoeken aan het curriculum toe.