RetailMedia.One en Motivaction kondigen een strategische samenwerking aan. Motivaction gaat de campagne-effectmetingen verzorgen van campagnes op het RetailMedia.One-platform. Daarnaast gaat RetailMedia.One landelijke winkeltraffic-data gebruiken.
Volgens zeggen is er een gevalideerd meetinstrument ontwikkeld waarmee het bereik, de contactintensiteit en de (merk)effecten van verschillende retailmediacampagnes op een transparante en uniforme wijze worden vastgesteld: ‘Bijzonder is dat de synergie van retailmedia met andere media-inzet wordt meegenomen. Iedere campagne op RetailMedia.One wordt standaard voorzien van zo’n uniforme (effect)meting.’
Merkeffecten
Door samen te werken op effectiviteitsbepaling zegt RetailMedia.One drie doelen na te streven. Het platform wil onafhankelijk en transparant inzicht bieden in de merkeffecten van campagnes met retailmedia in de mix. Op de tweede plaats wil RetailMedia.One met behulp van AI trackingresultaten gebruiken voor automatische platformoptimalisaties. En ten slotte wordt alle data opgeslagen in het Meta Data Universe (MDU). Dat biedt daarmee een direct benaderbare omgeving voor allerlei (landelijke) vraagstukken binnen het omni-channel retailmedia-domein.
Traffic-data
Met de recente overname van RMC door Motivaction heeft RetailMedia.One nu ook de beschikking over essentiële traffic-data van fysieke winkels en winkelstraten in Nederland. Pieter-Paul Verheggen (Motivaction) zegt hierover: ‘We hebben RetailMedia.One vroeg op de hoogte gesteld van onze overnameplannen van RMC en de extra mogelijkheden die dit biedt voor het bepalen van de effectiviteit van de retailmedia-mix. Marcel Vogels van RetailMedia.One zag direct de potentie en die wordt nu omgezet in concrete oplossingen.‘