Het Marketing Intelligence Network (MI Network) op verschillende manieren jongeren enthousiast te maken voor marketing intelligence. Afgelopen week deed de organisatie dat met de Marketing Intelligence-quiz op de Hogeschool van Amsterdam. Zo’n 150 tweedejaars studenten Commerciële Economie deden mee, en het ging er fanatiek aan toe.
De quiz bestaat uit diverse rondes met vragen over marketing intelligence en marktonderzoek. Denk daarbij aan onderwerpen als de geschiedenis van het vakgebied, het resultaat van onderzoek (raden!) en het herkennen van distinctive brand assets (slogans en jingles). Aan de quiz namen 150 tweedejaars studenten Commerciële Economie van de HvA deel, o.a. van de afstudeerrichtingen Digital Marketing en Marketing Management.
De quiz werd eerder gespeeld op het MIE 2022 (en werd meteen tot ‘Best of MIE’ verkozen). Een verkorte versie is ook met studenten van Windesheim Hogeschool gespeeld en deelnemers aan de praktijkopleiding marktonderzoek van MI Network mogen hem ook doen. Andere opleidingen hebben inmiddels ook interesse getoond. ‘Organisaties mogen ons hierover contacten’, zegt MI Network.
Podcast
Ander nieuws van MI Network: Er staat weer een nieuwe podcast online. Dit keer met Marit Klooster, algemeen directeur van Ruigrok – onderzoek & advies. Het gaat over toepassingen van AI binnen marktonderzoek, het belang van de menselijke kant, opbouwen van relaties met klanten en medewerkers, UX-onderzoek en hoe je daar strategisch naar kunt kijken. De podcast is hier te beluisteren.
MI Network is Kennispartner van Daily Data Bytes