The Data Agency kondigt de overname aan van Whooz, dat zich specialiseert in klantinzicht. Whooz wordt daarmee toegevoegd aan The Data Agency-groep.
Frank de Beun, CEO bij The Data Agency zegt over de overname: ‘Met de expertise van Whooz kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn en onze positie in de markt versterken. De komende maanden zullen we gebruiken om Whooz als organisatie goed te laten landen in onze groep.’
Arjan van den Akker, Managing Director van Whooz, vindt de overname een perfecte match: ‘In onze zoektocht naar een strategische partner voor de toekomst kwam The Data Agency als meest geschikte partij naar voren. Onze dienstverlening sluit naadloos aan bij de activiteiten van The Data Agency. Ik draag met vol vertrouwen het stokje over aan het huidige management bij Whooz en The Data Agency en kijk ernaar uit om het groeipad van de organisatie op afstand te volgen.’
The Data Agency-groep wordt gevormd door de merken: EDM, GeoMarktprofiel, Invenna, Human Inference, Campaigns Unlimited en Global Group. Whooz geeft inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle (ruim acht miljoen) huishoudens in Nederland.