Unilever heeft een lab voor AI geopend in Toronto met als doel nieuwe AI-concepten, -ontwerpen en -projecten te genereren die in het hele bedrijf kunnen worden gebruikt.
Met ‘Horizon3 Labs’ hoopt de FMCG-gigant de activiteiten op het gebied van AI-innovatie te versnellen en te onderzoeken hoe insights over trends kunnen worden gestroomlijnd.
Het bedrijf heeft al AI toegepast op marketing, supply chain, r&d en klantenservice, en het onderzoekt nu hoe de toepassingen kunnen worden uitgebreid.
Het lab is opgezet door het Unilever Operations Data and Analytics-team en is gebouwd op een hybride model waarbij Unilever-medewerkers samenwerken met academici, startups en andere partners aan AI-onderzoeksprojecten.
In eerste instantie zal de hub prioriteit geven aan foresights, het modelleren van datastromen en genereren van insights in trends, patronen en voorspellingen door middel van AI. Het werk dat in het lab wordt gedaan, moet wereldwijd worden toegepast binnen het bedrijf, zoals bij de analyse van consumentengedrag.
Unilever koos voor Toronto vanwege de hoge concentratie van AI-professionals die werken aan wetenschappelijke instituten en bij bedrijven en startups.
Bron: research-live.com