De Amsterdamse startup Tellet ontwikkelt een platform dat AI gebruikt om interviews met consumenten uit te voeren en te analyseren. AI voert de interviews met tekst- of spraakberichten uit via het platform of WhatsApp. Tellet heeft nu vier ton opgehaald om de activiteiten uit te breiden.
Binnen Tellet gaat de AI-interviewer dieper in op het ‘waarom’ achter de gedachten en gedragingen van de consument. Resultaten worden binnen enkele uren geleverd, inclusief transcripten, audio- en videoclips en een onderliggend rapport. Tellet is sinds de lancering in augustus van dit jaar snel gegroeid en heeft (internationaal) klanten weten te strikken, waaronder VodafoneZiggo en Blauw Research in Nederland.
Aan de investeringsronde nemen Europese investeerders deel met sterke tech- en sector-ervaring. Het zijn o.a. Peter Kaas (Ommm Ventures), Harald Lamberts (Essense), Dirk Jan Dokman en Jaap van Gent (voorheen CX Company), Declan O’Reilly (Empathy Research) en de drie oprichters van Pointer Brand Protection.
Tellet is opgericht door een Nederlands-Brits kwartet en staat onder leiding van CEO Merik te Grotenhuis.