Eind 2023 won opleider de Baak een Effie voor een succesvolle campagne waaraan Blauw Research had meegewerkt. Dat nieuws leidde naar het ontwikkelen van een stappenplan om met inzet van marktonderzoek succesvolle campagnes te kunnen ontwikkelen. Blauw Research publiceert het plan in de whitepaper: ‘Boost jouw merk met impactvolle creatie’.
▼
Marketeers die campagnes maken, lopen grote risico’s. Er kan veel misgaan bij de conceptfase en ook in de executiefase. De investeringen zijn enorm en de druk om te presteren is hoog. In de whitepaper ‘Boost jouw merk met impactvolle creatie’ staan stappen om iedere fase in het proces goed af te ronden. Dat heeft waarde, zegt Blauw Research, omdat veel marketeers misschien maar één keer in hun carrière de kans krijgen om een campagne te ontwikkelen. Iets meer regie aan die kant is daarom wenselijk.
Is onderzoek dan leidend? Zeker niet, zegt Blauw: creativiteit en goede uitvoering zijn dé factoren voor campagnesucces. Maar zowel in de ideeënfase als bij de productie van een campagne kan marktonderzoek helpen bij het resultaat. Waar je dan vooral aan moet denken, heeft Blauw Research nu gebundeld. Daarin staan acht stappen voor het ontwikkelen van succesvolle campagnes, en een checklist.