Er is een stevig fundament neergezet, zegt de organisatie achter het Nationaal Media Onderzoek (NMO), en daarmee loopt de opdracht van algemeen directeur Ton Schoonderbeek als kwartiermaker ten einde. NMO zoekt een opvolger. Schoonderbeek blijft tot uiterlijk eind februari 2025. Patricia Sonius blijft als Directeur Onderzoek verbonden aan NMO.
▼
Op 1 januari 2024 werd Stichting Nationaal Media Onderzoek officieel de opvolger van de verschillende organisaties voor mediabereiksonderzoek. Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Stichting Nationaal Luisteronderzoek (NLO) gingen op in de nieuwe organisatie van NMO. Ook het Online bereiksonderzoek van VINEX werd daarin opgenomen.
Ton Schoonderbeek zegt over zijn aanstaande vertrek bij NMO: ‘De organisatie staat, en alles wat nodig is om NMO naar een volgende fase te brengen is afgerond. Ik heb alle vertrouwen in het team en in Patricia in het bijzonder. Met veel plezier heb ik met haar samengewerkt en ik ben enorm trots op wat wij in een betrekkelijk korte tijd hebben bereikt.’