FD Gazellen voor DVJ Insights en Markteffect

Door Jan Roekens | 24-10-2024

Het Financieele Dagblad heeft ook dit jaar de FD Gazellen Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven die over de afgelopen drie jaar een omzetgroei van tenminste 20% hebben gerealiseerd. Markteffect ontvangt voor de 11de keer de FD Gazelle voor snelst groeiende bedrijven van Nederland. DVJ Insights ontvangt de award voor de 7de keer.

Al sinds de oprichting in 2007 wil Markteffect zoveel mogelijk opdrachtgevers de juiste inzichten verschaffen die bijdragen aan het behalen en verreiken van bedrijfsdoelstellingen. Markteffect mag zich dit jaar voor de 11de keer FD Gazelle noemen. In de jaren 2012 en 2015 tot en met 2024 is de prijs toegekend op basis van de bedrijfsresultaten.

Boj Nefkens (CCO) zegt dat het werk dat Markteffect levert van goede kwaliteit moet zijn, maar dat de manier waarop zij te werk gaan van groot belang is: ‘We zijn erg trots dat we weer tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoren. Zo’n groei kunnen we alleen bereiken omdat onze opdrachtgevers keer op keer vertrouwen hebben in onze teams. Daarvoor is kwalitatief hoogwaardig onderzoek nodig, maar het moet ook fijn zijn om met ons samen te werken. We hechten veel waarde aan onze customer intimacy-strategie. Naast het leveren van pragmatische inzichten, gaat het ook over hoe we dat doen. We zijn altijd op zoek naar hoe we een stap extra zouden kunnen zetten om voor hen zo relevant mogelijk te zijn!’

Consistente strategie

DVJ Insights heeft voor het 7de jaar op rij de FD Gazelle gewonnen, wat betekent dat het bedrijf nu 10 jaar op rij minimaal 20% per jaar groeit. Opvallend bij 10 jaar groei voor DVJ is de consistentie van de groei, ondanks de toenemende concurrentie van AI en doe-het-zelf oplossingen.

Lucas Hulsebos, eigenaar van DVJ Insights, reageerde op deze opmerkelijke prestatie door zijn geheim te delen: ‘Een bedrijf kan alleen groeien als de mensen in het bedrijf dezelfde ambitie delen om succesvol te zijn. De afgelopen tien jaar hebben we de kans gehad om de beste mensen op de markt aan te nemen, en wanneer je hen de beste tools, begeleiding en opleiding biedt, komt succes vanzelf. Klanten helpen om te groeien is een stuk eenvoudiger als jezelf ook groeit en weet welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Toch beschouwen we groei niet als het doel op zich, maar als het resultaat van een sterke en consistente strategie. Het winnen van de eerste Gazelle in 2018 was al een grote prestatie; nu voor de zevende keer winnen is werkelijk geweldig. Het is een erkenning voor het harde werk van een geweldig team en een bewijs dat consistentie in marketing werkt.’

FD Gazellen 2024

De FD Gazelle Awards, georganiseerd door Het Financieele Dagblad, worden dit jaar voor de 21ste keer uitgereikt. Om in aanmerking te komen voor deze prestigieuze onderscheiding moeten bedrijven een minimale omzetgroei van 20% over de afgelopen drie jaar aantonen en het laatste jaar afsluiten met winst. In totaal hebben 927 bedrijven in de categorie ‘Groot’ aan deze criteria voldaan voor de FD Gazelle Award.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?