Marketeers zien vaak door de bomen het KPI-bos niet meer. Er is meer data beschikbaar dan je kunt verwerken. Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Het Data & Insights Network organiseert daarom een tweedaagse training ‘Van data naar commerciële besluitvorming’. Docent is Robert van Ossenbruggen.
▼
Het programma van de training is als volgt:
Deel 1: De juiste vragen stellen
- Marketingcyclus & first principles
- De vorm van de klantenbase
- De relatie tussen aantal klanten & loyaliteit
- Hoe we kijken naar data
- Klantprofielen
- Hoe merken concurreren
- De relevantie van segmentatie
- Hoe we informatie verwerken (en wat dat betekent in de context van marketing)
Deel 2: De juiste vragen beantwoorden
- Data-fundamenten
- De noodzaak van filteren
- Het belang van variatie
- Inzoomen vs. uitzoomen
- Causaliteit & selectie-effecten
- Balanceren van data-activiteiten
Praktische informatie:
9 en 16 december 2024
10.00 – 16.30 uur
Inclusief lesmateriaal, lunch en certificaat.
Docent:
Robert van Ossenbruggen, een ervaren trainer in evidence-based marketing, begeleidt je bij elke stap.
Tarieven:
Ledenprijs: €925,- excl. BTW
Niet-leden: €1.150,- excl. BTW
Meer informatie op: Data and Insights Network – Van data naar commerciële besluitvorming