USP Marketing Consultancy, onderzoeksbureau in de bouw- en installatiesector, heeft Reinier Zuydgeest (foto) benoemd tot nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Jan Paul Schop, de oprichter van USP, die na meer dan 30 jaar weggaat, maar nog wel betrokken blijft als New Business Developer.
▼
Onder leiding van Jan Paul Schop heeft het bureau een grote transformatie doorgemaakt, of zoals hij zegt: ‘Onze initiële focus lag op de Nederlandse markt, maar de afgelopen 15 jaar hebben we onze activiteiten uitgebreid naar internationaal onderzoek’. USP bedient nu wereldwijd toonaangevende merken, waarvoor zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek wordt uitgevoerd binnen de bouw-, installatie-, doe-het-zelf- en vastgoedsectoren.
Reinier Zuydgeest, die al 18 jaar bij USP werkt, startte als Research Analyst en groeide door naar diverse leidinggevende posities. ‘We zijn ambitieus in onze plannen en hechten veel waarde aan de professionele ontwikkeling van onze medewerkers’, zegt hij. ‘Daarnaast verliezen we niet de menselijke kant uit het oog. USP organiseert bijvoorbeeld elk kwartaal een ‘development day’, waarbij teamleden niet alleen trainingen volgen om zich te verdiepen in nieuwe onderzoeksmethodes en tools, maar ook de kans krijgen om samen te groeien in een ondersteunende omgeving.’
Het team van USP telt 50 professionals en heeft een hoofdkantoor in Rotterdam en een vestiging in Kroatië.