Eind vorig week startte Stichting Reframe officieel met het grootschalige onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Het onderzoek, dat drie weken duurt, heeft als doel diepgaand inzicht te verkrijgen in de mate waarin diversiteit en inclusie een rol spelen in personeelsbeleid en campagne-ontwikkeling binnen de sector.
▼
De komende drie weken verzamelt Reframe inzichten onder een brede vertegenwoordiging van marketing- en communicatieprofessionals, variërend van adverteerders tot creatieve bureaus, onderzoeksbureaus en mediabedrijven. Voor het bereiken van een representatieve en brede groep respondenten werkt Reframe nauw samen met VIA, BVA, ADCN, Dutch Digital Design, DDMA, Audify, Data & Insight Network, RA*W en Jonge Honden. Dankzij deze samenwerking krijgt het onderzoek een stevige verankering binnen de sector en biedt het waardevolle inzichten in hoe de mensen die werkzaam zijn in het vak kijken naar het thema, en hoe DE&I in de praktijk wordt toegepast.
Ahmed Ait Moha, bestuurslid van Stichting Reframe, benadrukt: ‘Gegeven de internationale ontwikkelingen en discussies rond het belang van DE&I is de relevantie van het onderzoek toegenomen. Het stelt ons in staat om niet alleen de huidige staat van diversiteit en inclusie in de marketingsector vast te stellen, maar ook inzicht te krijgen in de relevantie die hieraan wordt gekoppeld door de industrie en de inspanningen die worden gepleegd en de effectiviteit daarvan.’
Het onderzoek wordt mede mogelijk gemaakt door de VIA en onderzoeksbureau Verian. Voor de ontwikkeling van de bijbehorende campagne heeft Reframe samengewerkt met de bureaus Dawn en LamaLama.
Reframe verwacht de onderzoeksresultaten voor de zomer met het vak te kunnen delen. De inzichten moeten niet alleen de status quo van DE&I in de sector blootleggen, maar ook concrete handvatten bieden om DE&I-inspanningen binnen de sector verder te versterken.
Deelname aan het onderzoek kan via deze link.
Over Reframe
Reframe is een initiatief vanuit de Nederlandse marketingindustrie. Het zet zich in om diversiteit en inclusie te versnellen binnen de industrie. Reframe is een initiatief dat wordt gedragen door zes bestuursleden, afkomstig zijn uit de verschillende geledingen van de industrie. In het bestuur zitten Ahmed Ait Moha, Anna Maria Vujinovic, Dinesh Sonak, Nicole van der Brugh, Xaviera van Es en Baba Touré. Reframe wil de transformatie versnellen door projecten op te starten met bestaande (branche-)organisaties.