Vorige week dinsdag en woensdag vond in de Rijtuigenloods in Amersfoort de jaarlijkse editie van het Marketing Information Event (MIE) plaats. Een goed bezocht en succesvol evenement dat twee dagen lang in het teken stond van data, AI en marktonderzoek. Alle lezingen werden beoordeeld door de bezoekers en daaruit kwam een lijst van 10 naar voren, met op nummer 1: Michiel Dullaert.
▼
Aan het eind van het MIE werd de Best of MIE’25-award uitgereikt aan de meest aansprekende lezing. De award ging naar Revolutionizing the way you present your data. Bijzonder, want Michiel Dullaert won met zijn lezing voor het derde jaar op rij de award. Voor iedereen die MIE’25 heeft gemist of graag bepaalde sessies nog eens wil bekijken, is er goed nieuws: in juni keren de 10 best beoordeelde sessies van MIE25, ook de winnende, terug in een speciale webinarreeks. Meer informatie over de exacte data en inschrijving volgt binnenkort.
Dit is de top 10 van Best of MIE’25 (met daarbij het gemiddelde beoordelingscijfer):
1. 8,38 Revolutionizing the way you present your data – Michiel Dullaert
2. 8,30 Ontdek hoe innovatie en AI onderzoek transformeren – praktijkcases uit de omroepwereld – Miles Research & KRO-NCRV
3. 8,17 AI in de Praktijk: wat kun je er allemaal mee? – Datacation
4. 8,17 AI in Practice: what can you do with it? – Datacation
5. 8,15 Flying High with CX Insights – Air France KLM
6. 8,15 Ontwerpend onderzoek; alles over design thinking binnen het publieke domein – Perspective & Min BZK
7. 8,13 Generative AI: Trends and societal soft spots – Science of the time
8. 8,06 Gedragswetenschap als verankering. Trends als vuurtoren – MARE Amsterdam
9. 8,04 Data begrijpelijk maken: van cijfers naar impact – Jaaf Information Design
10. 8,02 The power of Virtual Audiences: How Lamb Weston is exploring AI to complement consumer research – Haystack & Lamb Weston
Partners
MIE’25 werd mede mogelijk gemaakt door platina partners Bilendi & Respondi, Markteffect en Dynata.