Weinig staat vast en niets is zeker, in een crisis als deze. Die onzekerheden vragen om versnelling op het gebied van innovatie. Om relevant te blijven moeten veel organisaties in rap tempo op zoek naar manieren om hun businessmodel aan te passen of te vernieuwen. Maar hoe doe je dat? De Design Sprint is een effectieve aanpak om de potentie van nieuwe (business)ideeën te valideren.
Jake Knapp ontwikkelde de methode bij Google Ventures, het investeringsfonds van Google en publiceerde in 2016 zijn boek ‘Sprint’. Fast forward naar twee jaar later, waarin versie 2.0 van de Design Sprint verscheen: met een vier- in plaats van vijfdaagse aanpak.
Hoe werkt het?
De methode is geschikt voor complexe vraagstukken, projecten met hoge tijdsdruk of vastgelopen projecten. Met een multidisciplinair team werken we gefaseerd in iteratieve stappen naar de validatie van een businessidee in de vorm van een prototype. We stellen de eindgebruiker centraal, creëren waarde voor de klant én organisatie en houden met plezier en energie vaart in sessies. Omdat teams wereldwijd verspreid kunnen zijn worden Sprints al langer remote uitgevoerd, ook door ons. We maken daarvoor gebruik van online whiteboardtools Miro of MURAL.
Wie initieert een Design Sprint?
Product owners, innovatiemanagers en experts op het gebied van marketing, customer experience en communicatie trekken met regelmaat aan de bel om te ervaren hoe de methode hen vooruit kan helpen. Steeds meer Nederlandse corporates omarmen de Design Sprint dus en met een omvangrijk portfolio vol uiteenlopende vraagstukken kunnen we dan ook met gepaste trots zeggen dat we er al veel voorbij hebben zien komen!
Lef en impact
Meer waarde willen toevoegen blijft binnen de insightsbranche een herkenbare kwestie, zeker nu! Ben jij de enthousiasteling met het lef om een nieuwe methode uit te proberen? Waag je dan eens aan een Design Sprint. We verzekeren je dat je impact maakt.
Benieuwd of we je kunnen helpen? Wij ook! Je kan Perspective bereiken op 020-7774071 en www.perspective.amsterdam.