Facebook nu ook via je bril
Brillenproducent EsillorLuxottica ontwikkelt samen met Facebook een slimme bril die volgend jaar onder het merk Ray-Ban op de markt komt.
De slimme bril krijgt dus een modieus tintje maar wil vooral door middel van innovatieve technologie de dragers nog beter in contact houden met hun Facebook-vrienden.
De naam, functies, prijs en andere details van de bril worden nog bekendgemaakt, maar Facebook zegt al wel dat de bril geen ingebouwd scherm zal hebben en dat hij draadloos zal samenwerken met smartphones.
Overigens is Facebook ook al begonnen met het testen van een AR-bril.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
D&IN en AWVN trappen eerste reeks af: de basis van datagedreven HR-beleid
Data speelt een steeds grotere rol binnen HR. Toch vragen veel professionals zich nog af wat ze met al die cijfers moeten doen. Tijdens het eerste gezamenlijke webinar van AWVN en Data & Insights Network stond daarom één vraag centraal: hoe kun je als HR-afdeling data slim gebruiken om beleid te versterken, zonder zelf data-analist…
Nieuwe Logeion-voorzitter wil brug slaan tussen communicatie en data
De communicatiesector beweegt steeds dichter richting data en technologie. De centrale vraag: hoe blijft communicatie menselijk in een datagedreven wereld? ▼ Paul Stamsnijder, oprichter van De Reputatiegroep, is benoemd tot nieuwe voorzitter van Logeion, de beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. Hij volgt Jos Govaart op en brengt jarenlange ervaring mee in strategie en reputatiemanagement. Zijn benoeming markeert…
Bilendi: ‘AI moet onderzoek menselijker maken, niet vervangen’
Bilendi Nederland wil laten zien dat technologie en menselijkheid elkaar kunnen versterken. In een gesprek met D&IN vertelt Country Director Luigi Casula hoe het bedrijf kunstmatige intelligentie inzet om onderzoek persoonlijker, sneller en betrouwbaarder te maken. ▼ “Ons fundament zijn echte mensen,” zegt Casula. “Onze panels bestaan uit zorgvuldig gevalideerde respondenten die we continu screenen…