Return on Content toont de impact van contentmarketing, niet alleen voor conversie maar ook voor je merkimago en positie in de brand funnel. Om goed de impact van de content in de full funnel én de optimalisatiekansen te meten, gebruiken we een combinatie van onderzoeksmethoden en een framework voor contentmarketing.
De resultaten van de content performance worden gebenchmarkt binnen de eigen categorie en de voornaamste optimalisatiekansen uitgediept via kwalitatieve co-browsing.
Na afronding van het onderzoek kunnen optimalisaties op de content worden doorgevoerd, waarbij rekening gehouden wordt met de journey, het keuzeproces van de consument, de ervaren barrières en de gewenste rol van de klant. Dit levert concrete informatie op om meer resultaat uit contentmarketing te halen en gericht te verbeteren.
Zo heeft het bureau Return on Content voor de ANWB de impact gemeten van diverse contentonderdelen over elektrisch rijden en laten zien hoe je dit kunt optimaliseren. Hiermee is het organisch bereik gestegen, content hergebruikt en zijn verdere KPI’s gesteld voor de content.
Nieuwsgierig? Ontdek hoe dit voor de ANWB heeft uitgepakt voor de transitie naar elektrisch rijden in de particuliere markt. Neem gratis deel aan de online presentatie van Return on Content op 14 mei 2020. Meld je nu aan!