Daily Data Bytes vanaf nu twee keer per week
De eerste vier maanden van Daily Data Bytes zitten erop, en omdat we zien dat de artikelen en berichten de lezers weten te vinden, is het tijd voor de volgende fase. En, vooruit, we zijn het ook een beetje aan onze naam verplicht, hoewel je elke dag op onze website terechtkunt, en dus sturen we je vanaf deze week op dinsdag én donderdag een nieuwsbrief. Reactie terugsturen mag, graag zelfs: redactie@dailydatabytes.nl.
Nu we je hier toch treffen: ga meteen naar www.moawards.nl. Je kunt vanaf 11 januari bureaus en vakgenoten voordragen voor een vijftal awards. Grijp die kans!
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Hoe AI opdrachtgevers én bureaus aan meer waarde helpt
AI geeft de sector de mogelijkheid om de samenwerking tussen bureaus en opdrachtgevers van een nieuwe impuls te voorzien. Daarbij gaan opdrachtgevers niet langer betalen voor wat bureaus doen, maar voor wat ze weten. Dat betoogt Richard Owen, hoofd innovatie van de Firefish Group. ‘Je hebt aan beide kanten moed en verbeeldingskracht nodig om een…
AI Act en emotie- en sentimentanalyse – let op de risico’s
Begin augustus trad Europese AI Act in werking. Klantcontactcentra moeten ermee rekening houden. Op de website Klantcontact.nl wordt uiteengezet wat de Act betekent voor emotiedetectie en sentimentanalyse. ‘Wat vandaag een handige innovatie lijkt, kan morgen in strijd zijn met de wet.’ ▼ De website van Klantcontact stelt dat emotiedetectie en sentimentanalyse vaak door elkaar worden…
Synthetische data missen logische consistentie
Strat7, dat zich richt op strategisch inzicht en klantanalyse, heeft een whitepaper gepubliceerd over de prestaties en betrouwbaarheid van synthetische data in marktonderzoek. Daar blijkt nog het nodige aan te mankeren. ‘De nauwkeurigheidsnorm die aanbieders van synthetische data hanteren is academisch.’ ▼ De whitepaper, ‘Putting Synthetic Data to the Test: A Real-World Evaluation‘, bevat een…