Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen.
'Je leert als het ware een magneet in de data te verstoppen die de lezer naar het inzicht toetrekt.'
Je leert als het ware een magneet in de data te verstoppen die de lezer naar het inzicht toetrekt. Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience, met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.
- Hoe mensen kijken en welke visuele signalen ze instinctief herkennen
- Werken met kleuren
- Ontwerpkeuzes om leesbaarheid te vergroten en vertrouwen van de lezer te winnen
- Waarom kies je een bepaalde grafiek en welke grafieken kun je beter niet kiezen?
- De rol van tekst binnen een visualisatie.
Deze training wordt op 13 september van 09.30 tot 16.30 uur hopelijk fysiek gegeven. Wij zullen te zijner tijd moeten inspelen op de dan geldende RIVM-richtlijnen.
Meer impact maken met je datavisualisaties!