Burat Research & Strategy heeft een nieuwe naam: Independent Minds. Volgens partner Wim Buedts heeft het afgelopen jaar duidelijk gemaakt dat veranderingen snel gaan en dat het belangrijk is om mee te bewegen: ‘Wij hebben veel gezien, geleerd, geanalyseerd, geïnterpreteerd en gerapporteerd. En gevoeld dat het tijd is voor een volgende stap.’
Independent Minds staat voor ‘dedicated market research & more’. Het bureau richt zich eerste instantie op kwalitatief onderzoek, waar het naast ad-hoc vragen ook strategische innovatie tot het werkterrein rekent. Dat gebeurt voor retail, utility, finance, FMCG en ook steeds meer voor overheid en politiek.
Wim Buedts: ‘We geloven steeds meer in de kracht en de relevantie van de langetermijnvisie en willen we die graag met onze klanten ontwikkelen. We willen erachter komen of en hoe ontwikkelingen en veranderingen leiden tot raakvlakken tussen mensen, tussen consumenten en merken en tussen burgers en overheid. Op de raakvlakken ontstaat echte toegevoegde waarde.’