Aantal opdrachtgevers op het MIE stijgt verder

Door Jan Roekens | 05-03-2024

Tot en met 1 maart was 61% van de aanmeldingen voor het MIE afkomstig van gebruikers/opdrachtgevers van onderzoek en/of dataservices. Zij vertegenwoordigen 212 bedrijven en organisaties. De verwachting is dat het totale bezoekersaantal zal uitkomen op ruim 1500, wat een evenaring van het aantal deelnemers aan MIE 2020 betekent.

Per opdrachtgever/gebruiker komen er gemiddeld bijna twee vertegenwoordigers. Naar verwachting zullen er op de twee MIE-dagen ruim 800 gebruikers van onderzoek en data-services acte de présence geven. Binnen dat aantal valt op hoeveel data-professionals worden afgevaardigd. Verder heeft een substantieel deel van de aanwezigen een achtergrond in tooling voor de data- en insightsindustrie.

Het MIE is wat dat betreft allang niet meer het samenzijn van marktonderzoekers, maar juist het trefpunt van bedrijven en data- en AI-specialisten die het MIE gebruiken om kennis te delen en elkaar te ontmoeten. Kijk je naar de sectoren waar de bedrijven en organisaties vandaan komen, dan valt de breedte meteen op. Het bedrijfsleven – waaronder grote merken – is ruim vertegenwoordigd, net zoals de overheid, media/omroepen, financiële instellingen, goede doelen en een keur aan NGO’s.

Hieronder een volledige overzicht van de lijst van opdrachtgevers/gebruikers per 1 maart:


Abelli
ABN-AMRO
Achmea
RTL Ad Alliance
Adidas
Aegon
Agrico
AHK
Alliander
Allianz – België
Allianz Nederland
Anaphora
Antonius Ziekenhuis
ANWB
APG
A.S. Watson
ASR
Athora
Avans
AVRO-TROS
Belastingdienst
Betaalvereniging Nederland
Bidfood
Bolletje
Boobook
Brabantia
Brightfisch
Burg Group
Candid Amplify
Candor Consult
Centraal Beheer
Chiffon
CZ
Dalosy
Danone
De Volksbank
Deelstra en de Jong
Diabetesfonds
Diversions
DKG Services
DPG Media

DSM
EenVandaag
Efteling
Eigen Huis
Eneco
Enexis
Engie
EO
Esperto
Essens
Eurofiber
Eurail
Friesland Campina
Gemeente Amsterdam
Gemeente Den Haag
Gemeente Ede
Gemeente Utrecht
Givaudan
Groenleven
GroupM
Hartstichting
Havas Media
Heijmans
HEMA
Het PON & Telos
Heyday FM
Highberg
Hogeschool Utrecht
House of Communication
Hunkemöller
HVA
I Amsterdam
ICSK
ICTU
Ilisia
Interpolis
Jaaf information design
JDECoffee
Jumbo
Kadaster
Kamer van Koophandel

Karsten
KLM
KPN
KRO-NCRV
L’Oreal
Lantmännen
Leaseplan
Lely Nederland
LOI
Mainsights
Meijers
Mennens
Menzis
Ministerie Sport en Welzijn
Ministerie van Algemene Zaken
Ministerie van Financiën
Mogee
Monuta
Nationaal Media Onderzoek
Nationale-Nederlanden
New Zoo
NFK
Nimag
No Fairytales
NPO
NS
Dr. Oetker
OGZ
OHV
ONVZ
Organon
PGGM
Politie
Pon
Portbase
Post.nl
Probiblio
Projective Group
Publistat
Puratos
PWN

Quanda
Rabobank
Redcross
Rijksmuseum
Rituals
RN7
Royal Flora Holland
RTL
RWS
‘s-Heeren Loo
Schiphol
Shimano
Snelstart
Stedin
STER
Storoi Group
SVB
Swappie
Technische Unie
The Conversation Studio
TNO
Toet
Total Energies
TUI
Unilever
UVA
UWV
van Gogh Museum
Verzekeraars Nederland
VGZ
Vitens
VodafoneZiggo
Vogel’s
VPRO
Vrumona
Zetetic
Zigt
Zilveren Kruis
Zonnebloem

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?