Acting on your analytics data in an increasingly cookieless world

Door Jan Roekens | 02-12-2019

WeiWei Liu-Schröder, Sr. Solutions Engineer at Google for GA 360, gaf tijdens het Digital Analytics Congres een van de keynotes waarin zij voorbeelden gaf hoe je ondanks alle veranderingen door bijvoorbeeld ITP nog steeds interessante acties met je data kunt verrichten en relevant kunt zijn.


Weiwei legt uit dat je ten eerste veel kunt halen uit Google Audience en het bouwen van segmenten die bestaan uit je eigen doelgroep. Met data uit demografie, interesses en geografie bijvoorbeeld.

Gebruik tools die cookies plaatsen op hetzelfde domein als waar je eigen website op staat zodat je gebruik maakt van first party cookies. Deze hebben veel minder effect op ITP.

En het derde punt is het gebruik maken van cloud oplossingen. Ze geeft een voorbeeld van hoe een medische instantie met gebruik van verschillende soorten data zoals weer-data en social data een voorspelling kon maken waar de Mexicaanse griep zou uitbarsten.

Beluister de gehele podcast met Weiwei Liu Schröder tijdens het Digital Analytics Congres

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?