Brand Growth-thema 2023: Corporate Social Responsibility

Door Jan Roekens | 09-02-2023

DVJ Insights organiseert voor de zevende keer op rij het Brand Growth Event. Het is meteen het hoogtepunt van het Brand Growth-thema van dit jaar, en dat is Corporate Social Responsibility (CSR). Het evenement wordt online gestreamd op donderdag 11 mei 2023. Er komen best practices van toonaangevende merken aan bod en inzichten uit de wetenschap hoe je CSR succesvol inzet binnen de marketingstrategie.

Het event is onderdeel van het Brand Growth Platform, een kennisbank voor marketing- en researchprofessionals die hun merk willen laten groeien. Het platform bestaat uit kwalitatieve interviews met CMO’s, CMI’s en CEO’s van toonaangevende lokale en internationale merken zoals VodafoneZiggo, Volvo, Cloetta, Nestlé, en Unilever. Onderdeel is verder een grootschalige Brand Growth Study onder duizenden marketeers binnen Europa, en het jaarlijkse Brand Growth Event.

Zonder purpose geen bestaansrecht

Omdat er meerdere invalshoeken zijn voor merkengroei, kiest DVJ elk jaar een ander facet uit en dat is deze keer Corporate Social Responsibility (CSR). Lucas Hulsebos, CEO van DVJ Insights, legt uit waarom voor dit thema is gekozen: ‘Bewust zijn van de impact die je als organisatie hebt op de maatschappij, het milieu, en de economie maakt CSR een steeds belangrijker onderwerp. Sommige mensen zijn zelfs van mening dat bedrijven zonder ‘purpose’ geen bestaansrecht mogen hebben. Door CSR op te nemen in de strategie, vervullen bedrijven niet alleen de verantwoordelijkheid die ze hebben ten aanzien van consumenten en het milieu, maar profiteren ze ook van groei op lange termijn. We hebben met verscheidende professoren en experts gesproken en relevante academische literatuur geraadpleegd om een theoretisch kader rond CSR te creëren. Naast een grootschalige kwantitatieve Europese studie, interviewen we marketing- en researchbeslissers om hun visie op dit onderwerp te begrijpen en van successen en uitdagingen te leren.’

Bijdrage aan de samenleving

Tijdens het event op 11 mei presenteert DVJ Insights de onderzoeksresultaten van de jaarlijkse European Brand Growth Study onder meer dan 2.300 marketeers in 10 Europese landen Voor de eerste keer geeft het grootschalige onderzoek ook weer hoe consumenten bedrijven beoordelen op hun bijdrage aan de samenleving en welke merken als succesvol worden gezien. Analyse van de resultaten vanuit marketeers en consumenten geven op deze manier interessante overeenkomsten en verschillen. In iets meer dan twee uur zijn de deelnemers up-to-date met de meest recente inzichten en kennis rondom Brand Growth en de rol van CSR.

Informatie en inschrijven via https://www.dvj-insights.com/csr-brand-growth-event-2023/

 

DVJ Insights is Kennispartner van Daily Data Bytes

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?