Bureau Fris (selecties en onderzoekslocaties) en Bee Keen (selecties), twee bureaus voor kwalitatief marktonderzoek, gaan fuseren. Daarmee ontstaat een nieuwe combinatie, met 45 jaar ervaring in de branche. De naam na de fusie? Bureau Fris.
Met Stephanie Groot, 20 jaar ervaring in de branche, en Paulien Ulbrich, die kan bogen op 25 jaar ervaring bij Juggle.be en later bij Bee Keen, bundelen beide bureaus niet alleen kennis maar ook uitgebreide databases. Daarmee kunnen ze nog meer klanten bedienen en alle respondenten die nodig zijn voor marktonderzoek onder één dak brengen.
Het idee van de fusie was al eerder opgekomen, maar raakte in een versnelling nadat Augusta Zweekhorst van Bureau Fris haar vertrek aankondigde. Inmiddels is in Rien Nijman een vervanger gevonden die de rol krijgt van MD HR en Finance.
Voor Bee Keen betekent de fusie met Bureau Fris niet alleen een uitbreiding van ervaring en databases, maar ook aansluiting bij een ISO-gecertificeerd bedrijf. Bureau Fris krijgt extra kennis en ervaring op het gebied van het bellen van klantlijsten en medische- en grootzakelijke wervingen. Samen beschikken de bedrijven over een eigen panel van circa 45.000 respondenten.
Evelyn Peelen, mede-eigenaar van Bee Keen, zal eind dit jaar afscheid nemen van de onderzoeksbranche. Zij gaat na 23 jaar een nieuwe uitdaging aan.