Data & Marketing Association pleit voor continue scholing

Door Jan Roekens | 14-07-2022

De Engelse Data & Marketing Association (DMA) pleit voor een cultuurverandering in de marketing- en de creatieve industrie met als doel om meer werknemers via continu en gestructureerd leren betere digitale en data-vaardigheden bij te brengen en talent tot ontwikkeling te laten komen.

De DMA is voorstander van zogenaamde ‘micro-upskilling’, waarbij werknemers op regelmatige basis via e-learning hun vaardigheden minimaal een uur per week leren verbeteren. Dat moet de sector verder professionaliseren, de groei van de digitale economie bevorderen en het tekort aan vaardigheden en talent aanpakken.

Uit een recente DMA-peiling bleek dat 70% van de werknemers nu niet aan zo’n uur bijscholing toekomen.

De DMA roept de overheid ook een uniforme nationale datastrategie te formuleren en te laten zien dat mensen met creatieve, data- of digitale vaardigheden een essentiële bijdrage kunnen leveren aan de sector. Bij- en omscholing kunnen daarbij helpen, maar DMA doet dat liefst samen met de Britse overheid en andere brancheorganisaties.

Bron: researchlive.com

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?