DDMA barometer toont omzetdalingen en digitalisering door coronacrisis

Door Jan Roekens | 09-06-2020

44% van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41% is de omzet gelijk gebleven. Dat blijkt uit de DDMA Barometer, waarvoor 70 leden van branchevereniging DDMA zijn ondervraagd.


63% verwacht dat data een nog grotere rol gaat spelen in marketingactiviteiten. 89% ziet dat de coronacrisis organisaties dwingt om versneld te digitaliseren.

Diana Janssen, directeur DDMA: “Met de DDMA Barometer hebben we onderzocht hoe onze leden er na 3 maanden coronacrisis voor staan. De klappen zijn fors, maar er zijn ook lichtpuntjes. Veel organisaties hebben geleerd van de vorige crisis en houden hun marketingbudgetten nu op peil. Een aantal organisaties haalt geplande investeringen zelfs naar voren. De versnelde digitale adoptie en de verder groeiende rol van data in marketing tonen bovendien ook het toekomstbestendige karakter van onze sector. Voor DDMA zijn de inzichten uit dit onderzoek heel belangrijk om onze leden zo goed mogelijk te kunnen helpen. Op het gebied van kennisdeling, maar ook in de gesprekken die we voeren in Den Haag en Brussel.”

Lees verder

 

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?