‘De strategie van de kreeft’ wint PIM Marketing Literatuur Prijs

Door Jan Roekens | 30-11-2021

Het boek De strategie van de kreeft is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021. Auteurs Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout gebruiken in hun boek de kreeft als metafoor om het proces van strategie en veranderingen in organisaties te duiden. De prijs voor het beste Marketing Studieboek 2021 ging naar Marktonderzoekdesign van Iris van Hest.

Juryvoorzitter Hans Molenaar: ‘Dit jaar hebben de marketinguitgaven vooral als thema innovatie en transformatie. Een enkele zelfs met een link naar corona. Het winnende boek De strategie van de kreeft is wat ons betreft het boek dat marketeers kan helpen bij hun marketingstrategie waarbij vernieuwing een belangrijk onderdeel is. De auteurs leggen uit waarom veel vernieuwings- en veranderingstrajecten vastlopen, hoe je dat doorbreekt en hoe je stapsgewijs aan ware vernieuwing in je organisatie bouwt. Zoals een kreeft zijn pantser afwerpt om te groeien.’

Marktonderzoekdesign beste studieboek

Goede studieboeken zijn van groot belang voor zowel scholing van jong talent als voor de bijscholing van ervaren marketeers. Permanente educatie voor marketeers is noodzaak geworden. PIM heeft daarom ook een aparte prijs voor het beste Marketing Studieboek. Dit jaar valt de eer te beurt aan Marktonderzoekdesign, geschreven door docent Marktonderzoek & Marketing Iris van Hest. Het door Boom uitgegeven boek biedt een nagenoeg compleet overzicht van het marktonderzoeksproces anno 2021. Iris van Hest beschrijft stapsgewijs hoe marketeers op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek kunnen ontwerpen. De jury roemt het boek om de structuur en heldere opzet. Het is voor elke zichzelf respecterende marketeer een belangrijk naslagwerk om periodiek na te slaan, zo stelt de jury.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?