Education Day over onderzoek en data-analyse

Door Jan Roekens | 28-11-2023

Afgelopen donderdag 23 november organiseerden het Data & Insights Network, samen met NIMA, de Education Day, met als onderwerp ‘Data on Research’. Met een zorgvuldig samengesteld programma bood de dag een uitgelezen kans voor verdieping in de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van onderzoek en data-analyse.

Eerste spreker was Marco Wolters van Abbi Insights met een presentatie over de kracht van klantinzicht en slimme datagedreven personalisatie. Hij liet een aantal inspirerende cases van binnen en buiten het onderwijs zien en hoe je conversational AI kunt inzetten om (studie)keuzeprocessen beter af te stemmen op de wensen en het gedrag van studenten en andere klantgroepen. Meer informatie bij marco.wolters@abbi-insights.com

Geheime wereld

Gilbert Saktoe van Metrixlab nam het publiek mee in de presentatie over de ‘geheime wereld van data’. Hij liet zien hoe machine learning en AI merken kunnen helpen patronen te ontdekken die marketeers de weg wijzen naar betere beslissingen en een betere marktpositie in het voortdurend veranderende digitale landschap. Meer weten? gilbert.saktoe@metrixlab.com

Strategische stappen

De afsluitende spreker was Michelle Gijsberts van Digital Power. Zij sprak over het proces van data naar inzicht met behulp van process mining, vooral gericht op het visualiseren van de paden die bezoekers nemen op een website. Via zes strategische stappen kun je de (online) customer journeys in kaart brengen en daarmee essentiële inzichten verkrijgen om gebruikerservaring te optimaliseren. Meer informatie bij michelle.gijsberts@digital-power.com

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?