ESOMAR publiceert Insight250-lijst

Door Jan Roekens | 27-09-2022

Op 20 september jl. maakte ESOMAR bekend wie zich mag rekenen tot de awardwinnaars van Insight250. De lijst bevat een staalkaart aan innovatief talent: pioniers in het vak die allemaal gericht zijn op het verbeteren van marktonderzoek en datagestuurde marketing.

ESOMAR vindt het belangrijk om personen in het zonnetje te zetten die bijdragen aan onderzoekstechnologie, aan methoden en innovatie, en daarbij een verbindende rol spelen binnen de branche.

De Insight250 2022 bevat personen uit 46 landen, verspreid over zes continenten. Voor iets minder dan 40% is dit de tweede keer dat zij de award ontvangen. De winnaars zijn afkomstig uit o.a. bureaus zoals Behaviorally, Escalent, Ipsos, Kantar, Opinium, ProLytics en Savanta, en uit bedrijven als Airbnb, Disney, Google, Lego, Netflix, PepsiCo en Visa. Er zijn ook universiteiten vertegenwoordigd, waaronder Georgia Tech, Hanken School of Economics, Penn State University, University of Cape Town, University College of London, University of Manitoba en University of Pennsylvania.

Selectie

Tijdens het Insight250-selectieproces houden landenvertegenwoordigers van ESOMAR toezicht op het selectieproces. De selecties worden gepresenteerd aan de regionale juryleden (insights-, research- en marketingprofessionals). Winnaars worden geselecteerd op basis van criteria als professionele ervaring, academische prestaties, publicaties, rol binnen het vak, innovatieve capaciteiten en eerdere prijzen.

De volledige Insight250-lijst is te vinden op Insight250.com.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?