ESSENSOR lanceert Smaakonderzoek.nl

Door Jan Roekens | 03-05-2022

Tijdens het sensorisch symposium ‘Sensory for Business’, dat plaatsvond op 21 april jl. werd door ESSENSOR een spin-off gelanceerd onder de naam Smaakonderzoek.nl. De nieuwe tak richt zich op sensorisch onderzoek voor de supermarktwereld en de horecagroothandel.

De producten van Smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Daarbij wordt onderzocht wat consumenten wel of niet lekker vinden smaken, ruiken of voelen.

Klanten van Smaakonderzoek kunnen ook deelnemen aan smaakexpedities, een eendaagse in-company training voor category-, assortiments-, quality- en sourcingmanagers. De training omvat naast sensorische ook pyschologische en sociale aspecten.

Smaakonderzoek.nl heeft volumeafspraken gemaakt met ESSENSOR inzake de inkoop van sensorische capaciteit, consumentenpanels, deskundigheid en gebruik van hard- en software.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?