Facebook nu ook via je bril
Brillenproducent EsillorLuxottica ontwikkelt samen met Facebook een slimme bril die volgend jaar onder het merk Ray-Ban op de markt komt.
De slimme bril krijgt dus een modieus tintje maar wil vooral door middel van innovatieve technologie de dragers nog beter in contact houden met hun Facebook-vrienden.
De naam, functies, prijs en andere details van de bril worden nog bekendgemaakt, maar Facebook zegt al wel dat de bril geen ingebouwd scherm zal hebben en dat hij draadloos zal samenwerken met smartphones.
Overigens is Facebook ook al begonnen met het testen van een AR-bril.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
En wat vindt de nieuwe generatie van AI?
De jeugd is de beroepsbevolking van het volgende decennium. En die zal volop gebruik maken van technologie, en uiteraard ook van AI. Maar wat vinden ze van AI? Uit onderzoek van Pew blijkt dat de acceptatie flink toeneemt maar dat er ook wat nuancering van het beeld nodig is. ▼ Vóór het jaar 2000 zouden…
Vier trends voor de Europese cloudmarkt
Het gebruik van clouddiensten blijft de komende jaren toenemen. Tegelijkertijd groeien ook de zorgen over de veiligheid, kosten en de afhankelijkheid van cloudaanbieders. Bij wie moet je je data onderbrengen? Bas Meerman, Chief Technology Officer bij Info Support, belicht vier trends. ▼ 1. Multicloud wint aan populariteit Hoewel cloud-computing lange tijd vooral werd gezien als…
Numerator en Kantar Worldpanel gezamenlijk in consumentendata
Data- en technologiebedrijf Numerator gaat fuseren met Kantar Worldpanel in een nieuwe wereldwijde organisatie op het gebied van consumentendata. Numerator verzamelt eigen first-party consumentendata in de VS en Canada. Worldpanel doet hetzelfde in 49 andere landen. Beide werken al voor een groot deel van de wereldwijde FMCG-bedrijven. ▼ De nieuwe combinatie zal first-party consumentendata kunnen…