Facebook nu ook via je bril
Brillenproducent EsillorLuxottica ontwikkelt samen met Facebook een slimme bril die volgend jaar onder het merk Ray-Ban op de markt komt.
De slimme bril krijgt dus een modieus tintje maar wil vooral door middel van innovatieve technologie de dragers nog beter in contact houden met hun Facebook-vrienden.
De naam, functies, prijs en andere details van de bril worden nog bekendgemaakt, maar Facebook zegt al wel dat de bril geen ingebouwd scherm zal hebben en dat hij draadloos zal samenwerken met smartphones.
Overigens is Facebook ook al begonnen met het testen van een AR-bril.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
DDMA publiceert whitepaper over privacy-first
De verschuiving naar een samenleving die meer is gericht op privacy is in volle gang. Zo hebben een aantal browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies en andere tracking-technieken geblokkeerd, of zijn dat van plan. DDMA heeft een whitepaper gemaakt over de ontwikkelingen. Naast de veranderende werkwijzen van browsers en besturingssystemen zijn er ook…
Gen Z-chatbot Avery houdt van digitale nieuwsbrieven
Het is dan misschien niet de enige, maar dan wel een van de eerste AI-chatbots die je in contact brengen met de wereld van Gen Z, althans dat is de opzet van de tool die het Engelse bureau Untold Insights heeft ontwikkeld. De chatbot heet SegmentAI en die doet zich voor als een 23-jarige Gen…
Motivaction en Amsterdam Data Collective gaan partnership aan
Motivaction gaat een partnership aan met Amsterdam Data Collective (ADC), dat zich specialiseert in data-science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership beogen zij de barrière verbreken tussen marktonderzoek en data-science in multidisciplinaire teams. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks…