Hoe meet je emoties die consumentengedrag beïnvloeden?

Door Jan Roekens | 11-07-2023

De emoties – of het gevoel – dat marketing of branding (onbewust) opwekt, is bepalend voor consumentengedrag. De drijvende kracht achter onze beslissingen zijn onze emoties en niet onze ratio. Dat alles is het onderwerp van een gratis webinar van Neurensics op 3 augustus a.s.

Het is belangrijk om te meten welke emoties een merk of marketinguiting opwekt. Want hoe meer positieve emoties er worden opgewekt, hoe effectiever het merk of de marketing. Er zijn natuurlijk veel methodes waarmee markt- en marketingonderzoek uitgevoerd kan worden. Van traditionele vragenlijstonderzoeken en panels tot de neuromarketingmethode fMRI. Maar, welke methode meet nu het beste emoties en hoe gaat dat in zijn werk?

Het Neurensics-webinar gaat over het meten van emoties in branding en marketing. Femke Paauwe en Mostafa Wahab laten aan de hand van academische en praktijkvoorbeelden zien hoe emoties worden gemeten. Ook wordt er kort ingegaan op de verschillen tussen andere (neuro-)methodes, zoals facial coding en EEG.

Het (gratis) webinar van 3 augustus duurt van 12.15 tot 13.00 uur. Het is vooral geschikt voor de (beginnende) marktonderzoeker die alles wil weten over neuromarketing. En er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Het webinar wordt opgenomen. Mocht je niet kunnen, dan kun je de opnamelink na afloop ontvangen.

Informatie en inschrijven: Webinar – Hoe meet je emoties die consumentengedrag beïnvloeden?

Neurensics is Kennispartner van Daily Data Bytes.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?