DDMA heeft Judith Oude Sogtoen als nieuwe directeur aangesteld. Daarnaast hebben de leden Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, tot voorzitter verkozen tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 juni. Zij neemt daarmee het stokje over van vertrekkend voorzitter Robert van Geffen.
Judith Oude Sogtoen, hiervoor Director Fundraising, Partnerships & Corporate Communications bij Amref Flying Doctors, wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van DDMA. Ze volgt Diana Janssen op, die begin 2023 na 17 jaar afscheid nam. Judith Oude Sogtoen heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van data, marketing en sales bij commerciële en non-profit organisaties en is op 3 juli officieel begonnen.
Judith Oude Sogtoen: ‘Ik loop al even mee in het data-driven marketingvak en heb gezien dat DDMA een cruciale rol vervult voor organisaties die data inzetten voor marketingdoeleinden. Als duider van technologische en juridische ontwikkelingen, als aanjager van verantwoord datagebruik en als plek waar professionals bij elkaar komen om van elkaar te leren. Het is voor mij dan ook een grote eer dat ik aan deze vereniging leiding mag geven. Het instapmoment is ook perfect. De vereniging staat er goed voor, met volop kansen om verder te groeien en samen met leden onze impact te vergroten.’
Noor Cloo start per direct als nieuwe voorzitter van DDMA. Zij is al drie jaar actief in het bestuur van DDMA en heeft een sterke affiniteit met data en marketing. Na functies als commercieel directeur bij onder meer Eneco en Ziggo is zij op dit moment algemeen directeur van Loyalty Management Nederland, de organisatie achter Air Miles.
Noor Cloo neemt het stokje over van Robert van Geffen, die namens Philips sinds 2017 actief was als voorzitter van DDMA. Hij begon 1 juli jl. als Chief Marketing Officer bij Straumann Group en neemt om die reden afscheid van het bestuur.