Karthik Rao volgt David Kenny op als CEO van Nielsen

Door Jan Roekens | 19-09-2023

Karthik Rao is benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer van Nielsen. Hij volgt David Kenny, die de rol van Executive Chairman op zich gaat nemen. Rao is al 23 jaar werkzaam bij de organisatie, laatstelijk als CEO van de audience measurement-tak.

Karthik Rao (foto) trad 23 jaar geleden in dienst bij Nielsen. Hij is sinds begin 2023 CEO van de audience measurement-activiteiten. Eerder was hij o.a. Chief Operating Officer, Chief Product, Technology en Operations Officer en hoofd van de Global Media P&L. Hij neemt de CEO-rol over van David Kenny, die in 2018 in dienst trad nadat hij bij IBM senior vice president was bij Cognitive Solutions. In die functie gaf hij leiding aan het AI-platform van het bedrijf en hield hij toezicht op de ontwikkeling van IBM Watson.

David Kenny: ‘Ik heb het geluk gehad om dit bedrijf de afgelopen vijf jaar door een aantal buitengewone tijden te leiden, waarbij ik voor een groot deel heb samengewerkt met Karthik. Nu ik overstap naar een nieuwe rol en mijn operationele verantwoordelijkheden ten einde lopen, draag ik het leiderschap over aan iemand met uitgebreide ervaring binnen Nielsen.’

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?