Naamsbekendheid Fier speerpunt op MediaTestDag

Door Jan Roekens | 28-06-2022

MediaTest vierde afgelopen week haar 23ste verjaardag met de 5de MediaTestDag. Met het hele bedrijf werd binnen 24 uur belangeloos een volledig onderzoek uitgevoerd, en dat gebeurde voor Fier, expertise- en behandelcentrum voor geweld binnen een afhankelijkheidsrelatie.

De centrale onderzoeksvraag van Fier was: ‘Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we onze naamsbekendheid vergroten zodat we aan de ene kant werkzoekenden bereiken en aan de andere kant kunnen zorgen dat jongeren die te maken hebben (gehad) met geweld in een afhankelijkheidsrelatie, ons weten te vinden?’ Denk daarbij onder meer aan huiselijk geweld, loverboy-problematiek en eer-gerelateerd geweld.

Naar wie stap je toe?

Een brede vraag die door MediaTest in drie delen werd opgesplitst. Ten eerste werd onderzocht welke routes mensen (zouden) nemen als zijzelf of iemand in de omgeving te maken heeft met lichamelijk, mentaal of seksueel geweld. Naar wie stappen mensen toe, en hoe neemt men het liefst contact op met hulpinstanties?

Daarna onderzocht het bedrijf de naamsbekendheid en de aanzet tot actie. En tot slot werd onderzocht hoe Fier zich kan onderscheiden als werkgever. MediaTest vroeg wat de redenen zouden zijn om juist bij Fier te willen werken. Ook werden kanalen, die mensen gebruiken om werk te zoeken, nader bekeken.

Presentatie

Voor de uitvoering sloeg MediaTest weer de handen ineen met Panel Inzicht dat belangeloos meewerkte. Ook werd het MediaTest Jongerenpanel ingezet. Zo kon binnen drie uur een (online) respons van 285 respondenten worden gerealiseerd. Daarnaast deed men zes kwalitatieve interviews met professionals in de zorg.

De dag begon om acht uur ‘s ochtends en om tien uur ‘s avonds konden de resultaten aan een grote groep betrokkenen van Fier in een online meeting worden gepresenteerd. En dat leidde tot veel waardering bij Fier.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?