Motivaction en Amsterdam Data Collective gaan partnership aan

Door Jan Roekens | 21-09-2023

Motivaction gaat een partnership aan met Amsterdam Data Collective (ADC), dat zich specialiseert in data-science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership beogen zij de barrière verbreken tussen marktonderzoek en data-science in multidisciplinaire teams. 

De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks aan de orde, zeggen Motivaction en ADC. Door een brug te slaan tussen deze vakgebieden willen zij hun data omzetten in waarde voor hun klanten. ‘Wij zijn thuis in de analyse en vertaling van survey-data naar oplossingen voor klanten. Daarom is de ervaring en kennis van ADC op het gebied van data-science en data-engineering een waardevolle aanvulling, in combinatie met onze expertises’, zegt Karel Slootman, commercieel directeur Motivaction. Hans van Avendonk, ADC countrylead Nederland, vult aan: ‘Uiteindelijk wordt de klantervaring beter als wij onze kennis laten samensmelten. In onze samenwerking maken we de inzichten en data voorspelbaar en bruikbaar.’

 

Motivaction is Kennispartner van Daily Data Bytes

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?